Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-10-06 MSCC KM5 Knutstorp
1 besök senaste veckan (3468 totalt)
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
2013-10-06 MSCC KM5 Knutstorp

Höstracet på Knutstorp avslutar klubbmästerskapen i MSCC

ca 55 bilar till start i Roadsport RS och Historic klasserna

De sista 2 timmarna var sk Prova på, två heat, nybörjare samt vana förare åkte, ca 60 bilar


Vi fick bra väder, lite slirigt på banan den första timmen sedan torrt och bra före


Kvalen gick bra för min del, kunde dock gått fortare

Race 1, före lunch, kunde gått bättre, dock fick jag till en kanonstart, förlorade någon position på felväxlingar, film följer

Efter racet märkte jag betänkliga skakningar i motorn samt lite okända ljud, men skam den som ger sig

Race 2, kanonstart igen men fick ge mig för flera förföljare senare i Racet, tydligen gick jag in för hårt i en sväng och Patrik Rydh fick snygga till gräset, dock som tur var inga skador (väntar på Patriks film här egen kamaera hade dött)

Totalt en kanondag som alltid med MSCC (oftast också vädret konstigt nog)

MYCKET oväsen kring motorn dock, jag tror att det är tryckplatta eller lamell som givit upp, jag har 226Nm vrid så det frestar på grejerna kör organisk lamell och standard tryckplatta

Roadsport A+B åkte som tredje avdelning, i MSCC är det tiderna i tidskvalet som ger placeringarna i "tävlingen" (två tidskval) sedan avslutar vi med oftast 2 race om 10 varv

Tidsträningen gick hyfsat bra, slutade på en 5e plats vilket torde ge mig en andraplacering totalt i Klubbmästerskapet 2013

Vi har några supersnabba bilar / förare som presterar tider som hade gett banrekord för dagen (vet inte vad regelverket säger

Etta blev
Anders Edlund med sin hopskruvade Westfield med en Dunell 2.0 liters Duratec med sprut på XX hästar samt en tryckluftstyrd sekventiell låda, en raket snabbaste kvaltiden 1.04.676

Tvåa blev
Magnus Mårtensson i sin hopskruvade MK med en hembyggd Audi 1.8 litersmotor med sprut på XX hästar samt en 4 växlad Ford Doggringad låda, kvaltid 105.567

Trea blev
Patrik Rydh med en Caterham med en 1.6 liters Roversnurra på ca 160 hästar och en sexväxlad H mönstrad synkad Caterham låda (tror ja), kvaltid 105.739

Niklas Mårtensson Porsche 944Turbo
107.784
Bengt Metz Caterham Superlight
1.08.904

Hans Aulin i Rodsport B åkte in på en mycket bra tid 1.09.089 (Lotus Elise)

Ser fram emot nästa säsong

/ Bengt Metz

Film




_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188



Hej

Vill passa på att tacka MSCC för eventet , bra väder , massor av roliga spännande bilar och vad som verkar vara ett riktigt skönt gäng !

Jag var med och körde de två sista timmarna under "prova på" och det var verkligen en trevlig avslutning på säsongen !

Ett visst sug att prova på att köra Roadsport C med min gamla Alfa GTAm replika inföll sig , får se om det håller i sig under vintersäsongen.

Med vänlig hälsning

Carl

_________________
Calle Olsson
Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 184



Tack alla för en trevlig dag på knutan!

Det var någon som glömt kvar sin laptimer på muren så jag tog med den hem, återfås mot beskrivning.
(mobil 0705-866457)

Som vanligt med bra väder på MSCC:s höstrejs så kördes det bra tider!
Många pb som rök

http://www.mylaps.com/en/events/964317

_________________
Henric månsson
SPVM Roadsport A
Westfield SEIW 1.9 -98
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Det var en kalasdag.

Som del av organisationen var det en väldigt lyckad dag men många glada miner, få incidenter och fantastiskt många deltagare. Extra kul var att se så många som kom för att "Prova På" thumbs up . Med sådan uppslutning kommer vi definitivt ta höjd för detta även nästa år

Som deltagare var det lite surt då det gick alldeles för långsamt . Men fy va kul jag hade på racen, under första fick man ligga och jaga Opel och i andra fick man öva på omkörning .

I.v.f. vill jag tacka alla som ställde upp för att få detta att funka och tur med vädret hade vi också

Kul med alla rapporter och filmer thumbs up men var det ingen som tog några bilder?

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eftersnack
2013-10-06 MSCC KM5 Knutstorp
1 besök senaste veckan (3468 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande