Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2700 besök totalt |
Namninsamling för Sean Edwards
Hej alla! Som ni säkert vet så omkom Sean Edwards i en tragisk olycka i förra veckan. Det pågår en namninsamling där man ber om att låta de två återstående loppen i Porsche SuperCup köras som "no Points events" och på så sätt kora Sean som mästare 2013. Tycker ni att detta låter som en god idé så gå in på länken och skriv på! http://www.change.org/petitions/pors Med vänlig hälsning Stefan _________________ Stefan Persson FeniX Motorsport |
||
Jag tycker faktiskt det inte alls är ett hedervärt initiativ. Jag tog mycket illa vid mig när jag fick beskedet, eftersom jag kände Sean, men vad ger den här personen som träffat Sean endast vid ett enda tillfälle, rätten att kräva detta, helt utan att rådfråga hans närmast sörjande, dvs familjen. De har öht inte uttalat sig om något sådant, om vad deras vilja/önskemål är, än mindre är det någon som frågat dem om vad Sean's önskan troligen hade varit. Sedan har en veritabel "bandwagon" hakat på, utan att tänka igenom det hela öht (att det inte ens är genomförbart utan att kostar Porsche enorma skadestånd är det ingen som verkar bry sig om heller). Bara klicka o se glad ut. Inte fan får jag tillbaka min polare för det.
Jag tycker det är skit faktiskt, att massa folk ska domdera och sätta press på familjen i denna mycket svåra stund, utan ens känna honom eller hans kvarlevande, kan bara föreställa mig hur illa Laura mår nu, sittandes ensam, med all denna extra press/publicitet. Det har varit tungt varje morgon den senaste veckan att ställa sig och jobba med just det som tog Sean's liv, men det här gör bara saken tio gånger värre. _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||
Re:
Kloka ord.
|
||
Jag har funderat, sedan igår, om detta är bra eller dåligt.
Nu när McRae klär det i ord....är det ingen tvekan om vad jag tycker. Vem gynnar detta ? Edwards kommer ju inte att vara minder död än nu. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Mycket väl uttryckt av McRae.
Att ge folk utmärkelser och priser "Post Mortem" är ju inte ovanligt, men det är en helt annan sak att stoppa med och mottävlande från att fullfölja säsongen. Inget bra sätt att hedra en god sportman, anser jag. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||
Jag har valt att inte skriva under denna namninsamling då jag tror det går emot Seans ideal. Däremot hoppas jag att han kan bli mästare postumt ändå, även om chanserna kanske är små.
Den som konkurrerar om titeln kanske rent av får en bättre merit i CV:t om han går i depå på sista varvet.. Dessutom skulle det skada sporten för mycket om man ändrar spelreglerna för ett mästerskap på det viset som namninsamlingen vill. _________________ /Arne Lindgren |
||
Efter en bra avslutning så blev Nicki Thiim från Danmark mästare, Sean Edwards blev tvåa:
http://www.porsche.com/international _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2700 besök totalt |