Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 #48 Modsport1 - Såld!
330531 besök totalt
<<   1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 31, 32, 33   >>
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1568



Grattis!! Mycket imponerande thumbs up

_________________
Porsche 996 "GT3"
Radical Prosport
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1868



thumbs up thumbs up

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 684


Trådstartare
GIII Racing skrev:
Vad var det jag sa..... En riktig Driftingmaskin


Visst går det att drifta om man vill!!
Men det enorma vridet och effekten är mycket lättdoserat, så det känns aldrig som "för" mycket.

Hur går det för dej då med min gamla motor??
Startat än?

Snart dax för lite nya varvrekord på "ringen"!!

_________________
Mattias Andersson
Tävlar i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, delad vinnare 2018
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 684


Trådstartare
TPR skrev:
Wow!
Skulle gissa på att det känns rätt så bra nu, tom nästan värt allt slit kanske...?


Jo, det går ju fort att glömma...
Men det har inte varit direkt "nöjesmekande" sista veckorna. Mycket på jobbet, jobbat i garaget halva nätterna, umgåtts med familjen alldeles för lite -ganska slutkörd!!

Stor eloge till frugan som står ut och tagit det mesta av markservicen sista tiden!!

_________________
Mattias Andersson
Tävlar i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, delad vinnare 2018
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 684


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Mattias A skrev:
Jag är nöjd med bilen racerapport kommer...
Vi var lite oroliga på läktarplats när du började oljeryka vid motorbroms efter ca fyra varv, men det blev inte värre och värre.
Möjligen blir det lite mycket olja runt ventilstyrningarna, men dina 10 liter verkade räcka iaf.

Gott sprutt i ekipaget, hoppas däcken räcker till Kinnekulle också.


Jo, det blir väl så när man är sniken och inte kör torrsump...
Funderar på att montera "oljeavskiljare" på vevhusventilations slangarna och se om röken försvinner (kör ju sluten CCV).
Kan tänka mej att dom nästan 10 liter olja jag fyllt kastas runt en del i vevhuset...
Har i alla fall inga tendenser till tryckbortfall vid höga G-krafter (har kollat noga i loggarna)!!

_________________
Mattias Andersson
Tävlar i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, delad vinnare 2018
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 684


Trådstartare
Kimmen skrev:
Grattis! Naturligtvis har du fuskat eftersom du vann. Bra tid oxå! Blir nåt att bita i på Kinnekulle :fly: !


...fuska är väl ok om inte nån kommer på en!! -Trodde förresten allt var tillåtet i Modsport...

Du kan vara lugn, Kullen är ju en sjua-bana!! Men jag ska göra mitt bästa!

_________________
Mattias Andersson
Tävlar i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, delad vinnare 2018
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 684


Trådstartare
Ulrich skrev:
Bilen ser otroligt välbalanserad ut och ut på rakan var den ju som skjuten ur en kanon!


Precis så kändes den också!
Var helt slut i nackmusklerna efter halva racen... var tvungen att luta hjälmen bak mot stolen på rakorna för att vila nacken... har jag aldrig varit med om förr, inte ens efter dryga-timmen-stinter i långlopp.

Enda nackdelen med helgens körning är väl att man inte vill köra på beggade slicks nåt mer...
Däcksponsor någon?

_________________
Mattias Andersson
Tävlar i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, delad vinnare 2018
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2605



Jag har lite gamla 13" du kan få gratis. Inoljning ingår

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 684


Trådstartare
LS Power skrev:
Vi som såg det hela "live" kan inte sluta att imponeras...en helt perfekt balanserad bil med en helt otrolig fart på alla partier av banan...och ni som skrev att ni vill höra den....det finns (tyvärr) inte så mycket att höra...en av dom tystaste bilarna i klassen....(synd, men ett gott betyg åt avgas byggnationen och ett dåligt betyg åt ljudkraven på våra svenska banor!)

Mattias: Trevligt att träffas och väl mött i Kinnekulle!


Yes, LS means power!! Now I know

Håller med, ljuddämparen är nästan för effektiv! Men det är faktiskt rätt skönt att den går tyst.
Lite jobbigt bara när man ligger bredvid eller bakom dom högljudda... man hör ju bara deras motorer!

Se nu till att få med er C6:an till kullen!!!

_________________
Mattias Andersson
Tävlar i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, delad vinnare 2018
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11492



Har ett set med 27/650 i bra skick

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 684


Trådstartare
GustafB skrev:
Kul läsning thumbs up
Vad kör du med för hjulvinklar?


Jag använder camber, caster och lite toe
...var det inte det du ville veta??

Okej då, varför ska man vara så hemlig...
Camber: drygt 4° fram, ca 3° bak
Caster har jag för mej var uppåt 8-9° fram (men motverkas av hög "kingpin"-vinkel)
Toe: drygt 3mm out fram, ca 2mm out bak

Sugmotor rules!!!!

_________________
Mattias Andersson
Tävlar i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, delad vinnare 2018
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 684


Trådstartare
Sonett7 skrev:
Smakade den gott?


-Den satt fint!!!

_________________
Mattias Andersson
Tävlar i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, delad vinnare 2018
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 684


Trådstartare
mb73 skrev:
Stort Grattis Mattias!
Det var välförtjänt. De snabba varvtiderna beror på en bra bilbyggare kombinerat med en bra förare (en och samma)

/Magnus Bjurman


Stort tack Magnus!

Utan (bland annat) dina ihärdiga motiveringar hade jag nog inte haft denna underbara motor i bilen

_________________
Mattias Andersson
Tävlar i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, delad vinnare 2018
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 684


Trådstartare
Kimmen skrev:
Jag har lite gamla 13" du kan få gratis. Inoljning ingår


...kan jag ju kränga på direkt på bromsskivorna då!!

_________________
Mattias Andersson
Tävlar i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, delad vinnare 2018
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
GIII Racing
Ingarö
Här sen Jan 2013
Inlägg: 74



Grattis,roligt att du fått ner kraften i backen! Lycka till med fortsättningen! thumbs up

_________________
Anders Gustavsson
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3764



Mattias A skrev:
GustafB skrev:
Kul läsning thumbs up
Vad kör du med för hjulvinklar?


Jag använder camber, caster och lite toe
...var det inte det du ville veta??

Okej då, varför ska man vara så hemlig...
Camber: drygt 4° fram, ca 3° bak
Caster har jag för mej var uppåt 8-9° fram (men motverkas av hög "kingpin"-vinkel)
Toe: drygt 3mm out fram, ca 2mm out bak

Sugmotor rules!!!!


thumbs up för öppenheten Men jag antar att du har 2mm toe in och inte out bak?
Intressant att jämföra då våra bilar är rätt lika, visserligen olika däck men toe borde vara rätt lika. Jag kör 4 mm out toe out fram och 3 mm toe in bak mätt på 18" fälgar.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 35985

Forumägare
Forumägare

En del gillar toe out bak. Kan vara lite nervigare vid inbromsning men svänger bra

_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3764



Magnus Thomé skrev:
En del gillar toe out bak. Kan vara lite nervigare vid inbromsning men svänger bra


Har erfaret det av misstag en gång för många år sen, 10 mm toe out på ena bakhjulet. Är sen dess övertygad om att jag kör bäst med en bil som bara svänger när jag själv svänger

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 684


Trådstartare
GustafB skrev:
Magnus Thomé skrev:
En del gillar toe out bak. Kan vara lite nervigare vid inbromsning men svänger bra


Har erfaret det av misstag en gång för många år sen, 10 mm toe out på ena bakhjulet. Är sen dess övertygad om att jag kör bäst med en bil som bara svänger när jag själv svänger


Det stod rätt!
Jag kör toe out bak, hur stabil som helst i inbromsning.
Tillsammans med "mycket" camber ska man väl alltid ha toe out? (däcket deformeras till en "kona" som strävar inåt)

Sen om man har mjuka bussningar i hjulupphängningarna så kanske man måste ha toe in för att inte få för mycket toe out vid hård broms...

_________________
Mattias Andersson
Tävlar i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, delad vinnare 2018
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3764



Mattias A skrev:
Det stod rätt!
Jag kör toe out bak, hur stabil som helst i inbromsning.
Tillsammans med "mycket" camber ska man väl alltid ha toe out? (däcket deformeras till en "kona" som strävar inåt)

Sen om man har mjuka bussningar i hjulupphängningarna så kanske man måste ha toe in för att inte få för mycket toe out vid hård broms...


Å tusan, är riktigt förvånad!
Har nog aldrig hört om någon som kört toe out bak på en rwd bil även om man bör ha toe out i kombination med camber. Fabriksspecen på 996 Cup är 34 minuter toe in om jag minns rätt och det blir hel del i mm räknat. Borde visserligen vara viktigare på svansmotorbil än en ~50/50% bil. Jarlmarks recept för 944/968 var en gång i tiden ca 4 mm tot toe in men den bakvagnen behöver iofs troligen mer pga hur hjulet rör sig.
Men det enda som är viktigt är ju att det funkar thumbs up

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 684


Trådstartare
GustafB skrev:
Å tusan, är riktigt förvånad!


Trodde också man skulle ha "in" bak, körde ca 2mm toe in halva förra året. Sen provade jag att vinkla ut och bilen styrde in bättre men var fortfarande stabil i hög fart och i inbromsningarna.

_________________
Mattias Andersson
Tävlar i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, delad vinnare 2018
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 #48 Modsport1 - Såld!
330531 besök totalt
<<   1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 31, 32, 33   >>


Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >