Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Ford Sierra Cosworth RWD
2837 besök totalt
enok667
ulricehamn
Här sen Dec 2013

Trådstartare

hejsan va och hämtade en cosworth i sundsvall för några månader sen rostfri och i mkt bra skick men nu har jag bestämt mig för att satsa på drifting tills nästa säsong så nu åker cossien ut till försäljning. som sagt i mkt bra skick finns några små bucklor och några små grejor i lacken här kommer en lista på vad som är gjort. nya krängnings hämmar bussningar och kopplings vajer är påväg hem från burtonpower och byts självklart innan försäljning.

Motor:
200-block, 4wd-topp som är portad på insug och avgassida med ventiljobb och putsade förbränningsrum. matchportat insug. CP-kolvar, ARP-bult, 4wd-grenrör med portjobb, Autronic SM3-sprut, Siemens spridare 875cc, T34-turbo med skrudad port samt 360-lagrad, bailey dumpventil, ny startmotor, siliconslangar till allt. vibratec motorkuddar, ställbara kamdrev. dubbla ventilfjädrar, MSD tändförstärkare. 3" avgas med flexböj på downpipen, riktiga v-bands klämmor och en dämpare bak. sachs 765 tryckplatta med 4-puckad sinter. cosworth värsting oljepump, sänkt oljetråget så att den får plats.
motorn är renoverad av förra ägaren.

Chassi:
GAZ coilovers, polybussningar överallt, fjäderbensstag bak samt ett omonterat fram. styrväxel från vanliga sierran för bättre slag.

Bromsar:
brembo ok från s60R med 330mm skivor och alu-hub fram. orginal bak, allt renoverat och nytt. stålomspunna slangar överallt.

transmission:
original Borg-warner T5 som är helrenoverad, vibratec kudde. 7,5" original bakdiff med gripper LSD och alu-fäste med polybussning

interiör:
instrumentbräda från -92 med ställbar ratt, skinnstolar och baksäte sparco ratt.

Övrigt:
Bosch 044-pump, 10mm soppaledningar, Stor IC aluminium 50mm, kylare aluminum 50mm, båda från airtec. servobehållare och expansionskärl i aluminum (svart) flyttat batteri till skuffen samt en hel del ny eldragning. compomotive MO5 med nya däck fram sämre i bak

effekten är uppmätt av förra ägaren till 350 hjulhästar har dock ej papper på detta men nu ska ska laddet vara sänkt och det ligger nu på 1,5 bar och det har jag kört på och kan lova att det rör på sig

pris 85000 riksdaler den är avställd men besiktigad. allting funkar klockrent.

säkert saker jag glömt, ring eller mejla vid intresse
0730685814 enok_91@hotmail.com

ulricehamn
Här sen Dec 2013

Trådstartare
såld

2837 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande