| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Bra allrounddäck för bruksbil som både kan gå på bana o väg
|
1102 besök totalt |
|
Vad rekommenderar ni för däck till en 1600 kg:s bil som både ska få gå på bana och våta motorvägar? Bilen i fråga är en RS2 Audi och däcken 245x40x17 Fråga 2: Vad rekommenderas för lufttryck för bäst väggrepp? //Henrik _________________ Henrik Troeng |
||
|
Re: Bra allrounddäck för bruksbil som både kan gå på bana o
Lufttryck får du prova dig fram till... men det brukar rekomenderas 3kg när man ska ut och köra på bana. Så det är ju ett utgångsläge i alla fall. Min bil är inte alls lika tung (1300) men jag kommer att köra på Yokohama AVS Sport i år. _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
|
Re: Bra allrounddäck för bruksbil som både kan gå på bana o
Dunlop SP supersport race _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
|
Yokohama Parada ska visst finnas på Svenska marknaden i år , ser ut att ha rätt utformning , men generalagenten kallar det styling däck
När det gäller däcken du räknar upp , kan jag bara nämna att Pirelli däcken har alltid varit svår balanserade för mig , vet ej varför , men har fått balansera dom 2-3 ggr år
_________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
Bra gatdäck. Men du kommer inte kunna köra några långa pass på banan med din tunga bil i något högre tempo. Men du kan ju köra många korta pass med avkylningspauser emellan
_________________ Magnus Thomé
|
||
![]() |
Däck för banåka
|
1102 besök totalt |