
07 Feb 2014 16:00
Senast ändrad av oskar.k, 24 Mar 2014 15:45, ändrad totalt 2 gånger
SÄLJES: Bmw m3 turbo - 94
Tänkte kolla intresset för min bmw turbo.
En extremt välskött och välbyggd bil. Mappad och bänkad på maxxtuning, 524whp 633wnm på bf98 men det finns potential för mycket mer.
Bilen kommer vara besiktigad o skattad.
Bilen har gått mellan 18-19000 mil, motor omkring 1000 mil sedan renovering och turbo.
524Whp och 633Wnm @1,1bar bf98
605Hp och 719Nm i motorn
Kolvar: Wiseco smidda lågkompskolvar dia. 86,50mm comp.8.6:1 Heavyduty kolvbultar. (kontrollmätta och invägda).
Vevstakar: MotorNord H-profilstakar med Arp bultar.(viktade och honade för större lagerspel).
Block: S50B30 toppdeckat, borrat med stressplatta,pyramidringat med evakueringskanaler, Arp topplocksbultar och Arp ramlagerbultar.
Vevaxel s50b30 helbalanserad med remskivor svänghjul tryckplatta.
Topp:S50B32 nya ventiltätningar, planad, slipade ventiler + inslipade.
Kammar S50B30 med stummad vanos och justerbara kamdrev.
Oljetråg: S50B32.
Oljepump: S50B32.
Svänghjul: M30 lättat.
Tryckplatta:Sachs 765.
Lamell: S50B32 std.
Turbo: Gt35R a/r 1.06 avgashus.
Wastegate: Tial 46mm.
Avgassystem: Rostfritt 3,5"
Grenrör: SPA gjutet. Portat.
Intercooler: 600x300x100mm.
Intercoolerrör 3"
Förstärkt insug med 5 st 15mm alu rundstång.
Dumpventil: Tial 50mm.
Motorstyrning: Vems v3.6
Spridare: Siemens Deka 630cc.
Fuelrail: Nuke
Bränslesystem: Dubbla Walbro intank, rostfria 12x1mm bränslerör, stålomspunna ledningar med an kopplingar
Bränslefilter: Aeromotive
Bränsletrycksreg: Aeromotive
Diff: 210 diff från m3 e36 3.2 med alu/plast bussningar
Bilstein Pss9 cs coilovers.
Milway topplagringar fram och bak.
Powerflex i fram och bakvagn.
Fjäderbensstag fram och bak.
Orginal M3 GT fälgar 17".
Nakang 205/45/17 fram.
Sonar 225/45/17 bak.
Fram: XYZ 6 kolvs ok med 330mm skivor.
Bak: XYZ 4 kolvs ok med 330mm skivor.
Stålomspunna slangar.
Orginal svart Mocca/Tyg.
Sportratt i mocca.
Laddtrycksmätare.
Pris. 170 000:-
Inga byten.
Ring 0702703266 vid intresse.