Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Honda Civic 1.8 Vti Mb6 Track-day
4898 besök totalt
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005

Trådstartare
SÄLJES: Honda Civic 1.8 Vti Mb6 Track-day

Förra årets trackday-projekt behöver tyvärr säljas pga total tidsbrist och stundande husrenovering.
Bilen inköptes i maj 2013 med ett enda syfte, att fixa i ordning en potent bil till banträffarna med en liten budget. Grundstommen var kalasbra och det enda som behövdes var mindre modifikationer och lite inköp av diverse fortåkar-prylar. Sagt o gjort så blev detta verklighet och bilen blev klar precis lagom till hösten, och jag valde då att inte testa den skarpt på bana utan ställde av den i väntan på våren. Under vintern har jag långsamt insett att jag aldrig kommer att kunna nyttja den på det sätt som det var tänkt eftersom tiden helt enkelt inte finns, samtidigt som huset kräver ny fasad och det ena med det tredje. Kortfattat så har jag motvilligt bestämt mig för att sälja bilen till någon annan som vill ta över en nästan färdig bil. Det som återstår är montering av stol, samt byte av bromsbelägg till något som passar varma dagar på någon av våra svenska racerbanor.

Spec på bilen:

* 1997 års Honda Civic 1.8 Vti Mb6 -Svensksåld med ca 20.100 mil, alla papper finns sedan ny!
* B18C4 motor (original 169 hk)
* SB9 Låda med Helical LSD diffbroms
* Shortshift länkage till lådan (grymt tight!)
* Skunk2 kammar steg 2
* Komplett Skunk2 optimerat insug/plenum med anpassat AEM luftfilter/rör
* 5Zigen extraktor 4-1
* Komplett modellanpassat Skunk2 avgas med 100 cellers racekat (låter lagom)
* Apexi Neo kontrollenhet
* Mappad med dessa mods till ca 210 hk i motorn (går fruktansvärt bra!)
* Original varvstopp på 8500 rpm är kvar för bättre hållbarhet
* Skunk2 raceline Coilovers
* Nya bussningar på de flesta ställen fram och bak samt motorfästen
* Kamrem bytt i januari 2013 (50 mil sedan)

Det jag har gjort på bilen sedan jag köpte den är att det numera sitter nyrenoverade och pulverlackade 17" fälgar med HELT NYA Kumho V70 R-däck i dimension 215/45-17. Dessa har inte gått mer än från däckfirman och till garaget. Dessutom lyckades jag hitta en tidstypiskt Recaro Speed-stol från 1997 (samma stol som satt i vissa Integra Type R). Denna är dock inte monterad än, men medföljer självklart bilen. Ratten är utbytt mot en helt ny Momo Racing moccaratt. Kort o gott en rolig bil som har massor med potential! Uppgradera bromsarna så har du en track-day racer för småpengar! Bara byggkostnaden för motorn ligger på ca 20.000 kr. R-däcken gav jag strax över 7.000 kr för plus inköp, renovering och lackering av fälgarna. Det finns rost på bakskärmarna, men i övrigt fin! Inredningen är väldigt fräsch! Finns original 15" Speedline fälgar som det nu sitter dåliga vinterdäck på om man vill byta ut 17-tummarna mot mindre i framtiden. Obs.. INGA delar säljes löst! Inga byten är intressanta!

Den säljes nybesiktigad och påställd.

Bilder mailar jag gärna till intresserade!

Pris: 37.000 kr vid snabb affär!

Den står för tillfället på vinterförvaring i Linköping och visas med fördel där. Jag heter Linus Pålsson och ni når mig lättast på 070-8582201 eller linus.palsson@hotmail.com

GR Yaris -21såld
Lexus RC-F Track Edition - 20 såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Är numera besiktigad och godkänd sedan 20/3 Är själv imponerad av att det bara var att starta bilen efter 5 månaders vintervila och köra 1 km till bes-stationen med perfekta avgasvärden och beröm från bes-gubbarna thumbs up Fick dock nedslag på anliggande bromsar på höger sida, men det var inte så konstigt med tanke på att den stått hela vintern och jag inte kört längre än dit innan besiktningen. Nu är detta åtgärdat och den är helt godkänd!

Kom och köp innan jag ångrar mig!

GR Yaris -21såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Finns det verkligen ingen som vill ha en unik bil med världens roligaste motor för småpengar? Ni får ju HELT NYA R-däck på köpet dessutom thumbs up

-Jag tror detta är en svårslagen kombo av kul bil, hög driftsäkerhet och låga kostnader! Kom o köp nu

GR Yaris -21såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Silverglantz
Vendelsö
Här sen Maj 2007

Som gammal Hondanörd blir man ju onekligen lite sugen, går den att köpa billigare utan r-däck och recaro?

Motala
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Efter en del intresse på bilen så har det hittills inte resulterat i någon försäljning... tyvärr Så nu sänker jag priset till 30.000 kr Detta är helt prutat o klart!!! Sjukt mycket skoj för pengarna!

Passa på nu innan säsongen drar igång på allvar

GR Yaris -21såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Såld...