Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
2004-04-23 ERF
2528 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
2004-04-23 ERF

Någon som har lite skvaller inför ERF-premiären om en dryg vecka på Falkenberg?

Lund
Här sen Jan 2003

Inget hett skvaller, men det finns platser kvar i racet!

Vi mekar på i lugn takt . Det är ju mer än en hel vecka kvar

Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Blev bara 5 varv för min del på förra veckans shake down på Anderstorp. Då vi hade problem med kopplingen... Det blev fixat när det var ca 1 timmes körning kvar och då var vi 4 förare som skulle dela på tiden...

Men nu på fredag så blir det ett sista test på Falkenbergs motorbana innan rejset på Lördag Hoppas man får i sig några varv på testet då jag inte kört i Falkenberg innan. Nu längtar man till race...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hur gick det nu i helgen?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Pentas Crew vann premiärracet på Falkenberg med JMR Bilsport i en Opel Corsa på andra plats.

Lite bilder och trevligt rapport:

http://www.erf.nu/index.asp?N=1064

och

http://www.hyllingems.nu/index.asp?N=1427

Hur gick det för JMB?

Vressel
Här sen Apr 2003

JMB kom på 8e plats. Tydligen har nivån höjts en hel del i år ..
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Magnus Thomé skrev:
Hur gick det nu i helgen?

Vi klarade vårt mål med att ta målflaggan men..

så fick vi fick stötdämparproblem... Precis när vi gjort det första förarbytet och jag hoppat in i bilen så såg en av mekanikerna att det var väldigt oljigt runt vänster däck. Så de kollade upp vad det var och kom fram till stötdämparna. Vi fick demontera de och konstaterade då att något var fel på de. Måste säga att jag är väldigt imponerad av teamet som så snabbt demonterade de!

och tur var att teamet hade sin verkstad endast 1 mil bort... Så vi kunde hämta de gamla och montera på de. Efter ca 50-60min kunde vi fortsätta med rejset.

Eftersom det var första gången jag körde på Falkenbergs motorbana och eftersom jag bara hade känt på bilen i totalt 20 min i tester innan så tog jag det lugnt i början= kärringkörde första delen av mitt första pass och banan är ju så oerhört liten och snabb så jag förlorade massor på att släppa förbi de snabbare bilarna... så fort man släppte förbi en så kom nästa...och nästa... Men jag fick kläm på banan efter ett tag och tog upp rejset på allvar:)

Måste säga att det var otroligt kul att börja tävla igen, senast var 3 år sedan. Finns nog inget roligare

Jag fick äran att köra i mål och vi kom på en total 21:a plats av 30 anmälda bilar vilket vi får vara nöjda med med tanke på omständigheterna!

Måste bara säga att Pentas var så in i helsike snabba med sin 240 De hann köra 400(!!!) varv på 6h, vi hann bara 304 om jag minns rätt. Visserligen med en timmas mindre körning men ändå!! De var riktigt imponerande!

till nästa race på Anderstorp den 23:e maj!!

2004-04-23 ERF
2528 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande