| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Renault Clio sport med mkt godis! -01. 34.000kr.
|
1451 besök totalt |
|
Det är dags för mig att sälja min fina Clio sport. Jag köpte bilen ganska nyligen och är verkligen jättenöjd men behovet av en större bil är för stort. Sedan jag köpte den har jag bytt kamremmen och besiktigat den. Givetvis gick den igenom utan anmärkning. Så bilen är bara att köra med i över ett år till och kamremmen som kostar över 10.000kr att byta är bytt. Bilen är en -01 och det är mycket annat är gjort med den: Motor: * Kamrem bytt för 20 mil sedan. * "Grp-N" motorstyrenhet från Trendab (kvitto på 14500:-) * Rostfritt Supersprint avgas från katten och bak. * Green Cutton öppet luftfilter. * Hårdare bussningar till motor/växellådsupphängning. Chassi: * Justerbara gula Koni. * Lägre och hårdare fjädrar än org. Bromsar: * Större slitsade skivor fram. * Ferodo klossar runt om, bettar sjukt bra. * Stålomspunna bromsslangar runt om. Övrigt: * 17 sommarfälgar med bra däck. * Org 15" fälgar med vinterdäck. * Baslåda och slutsteg, men org stereo. Går lätt att slita ut det. * Tonade rutor runt om, mycket bra gjort. * Liten stilren takvinge. * Sparco ratt, pedaler och växelspaksknopp. * Xenon fram. * Nya regskyltar (ej monterade). * 14.500 mil. Bilen är undertill mycket fin. Det finns ingen rost i skärmkanter eller under bilen, vilket annars är ett vanligt fel på Clio. I övrigt är bilens skick mycket fint men samtidigt är det ingen ny bil och det finns lite klarlacksläpp i fronten och några p-bucklor. Men det är inte värre än på någon annan bil, men jag nämner det hellre här än spelar ovetandes när någon kollar på den. Jag kan diskutera priset lite på plats men då ska man veta att sakerna som är monterade utöver original är värda över 25.000kr och att den är helt nybesiktigad. Pris: 34.000kr Slå en signal eller skicka ett mail. Jag kan tänka mig byten mot andra bilar, både dyrare (min +15/20k i mellan) och billigare. Men det måste vara en aning större bil. S40 T4 är högintressant. Med vänlig hälsning, Mathias Pelkonen 0735-367057.
_________________ Mathias Pelkonen |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
1451 besök totalt |