Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: BMW 2002-73 4wd projekt med detmesta klart *såld*
2582 besök totalt
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011

Trådstartare
SÄLJES: bmw 2002-73 4wd projekt med detmesta klart *såld*

Totalt tidsbrist och överskott på att göra , gör att jag kollar om någon annan vill ta hand om min lilltyska.

2002-73 , med komplett drivlina från E30ix, kryddad med turbo ic och vems mm, massor med jobb nedlagt en del bra en del mindre bra allt efter hur pass man lärt sig med tiden :? .

I stort sett bara "småpill" kvar för en testsommar , uppstartad och testkörd, behöver en frisk turbo och mappning.
Plast i huv-framskärmar-skuff-plastdörrar osv . helt rensad invändigt massor med plåt bytt en del snyggt en del...nja medföljer plast för rutor div skärmbreddare osv Väger ca 920 kg så det krävs inte så mkt effekt för att flytta på den.
Sitter ett sprillans VEMS nya spridare 8xxcc + mkt mer

Jag haft den i många år men har svårt att hitta tiden färdigställa då 2 egna företag + familj tar mkt tid
JAG SÄLJER INTE I DELAR! NEJ DEN ÄR INTE BESIKTAD men papper finns och sfro för ombyggt fordon är fullt möjligt och jag har haft besök av sfro gustaf som inte såg några stora hinder (utom kanske vikt-effekt förhållandet) :shock:
Jag har inte heller något akutbehov av att sälja utan vill gärna bara se någon göra den klar, annars får den stå kvar till lusten infinner sig.
, riktpris 32000 , skambud undanbedes. Det finns viss prutmån vid snabb och tjatfri affär
Byten inte intressant.
Finns i Umeå // Erik Persson 070 6477402

Hopplös på att använda det som blir färdigbyggt.
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Kompletterar med lite bilder bara.
En gång i tiden såg den ut så , men skenet bedrog.

massor av rost lurade under den oskyldiga ytan..

Men nu är det mesta lagat och helt "nytt" golv från b stolpe och bakåt, nytt golv i skuff i fyrkantprofil 25-25 fackverkstyp, fuelcell

Påbörjat montering av div eftermarknadsplast, finns både breda breddare och de vanliga turbobreddarna såklart, .Ursäkta om bilderna är jättestora
Finns gott om extra prylar som följer med , Fler bilder kan mailas vid intresse.
Recept kort o gott

2002-73
M20B25 genomgången för x antal år sedan knappt start sedan..
kilanderracing pinnbultad topp.
618 tryckplatta bytt koppling
Drivlina E30 ix dvs 4wd ngt kortad kardan
framvagn E30ix
Bakaxel dito
Skivor runt om såklart tilton bromsreducering
Finns annat "snik bigbrakekit"
adapter för 240 ok NYA OK i kartong för bilar utan ABS , seat cupra 288 skivor
02 servo med mecedes w123 bromscylinder
V.E.M:S styrsystem grundmappat enbart ny härva byggt av VEMS mattias på sävarturbo.
800 spridare nya
biltema soppapump & filter
i övrigt nästan bara plast i kaross, finns och medföljer "lexan" repfritt för rutor
Ny el för "övrigt" måste dras grejor finns och medföljer.

En riktigt roligt projekt med det mesta tråkjobbet gjort. självklart finns det "massor" kvar att göra både på finish och väghållningsidan men den går att köra som den står bara den får mappas klart så..
Dörrar sitter inte på och behöver passas in.

Om intresse finns så har jag en till 02a 75 som först var tänkt som donatorbil , men den var i för fint skick för att slaktas men köp båda och flytta över dörrar och rutor så spar man mkt tid i tillpassning.

Paketpris 40000 el bud

Mvh Erik

Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Uppar lite då, ny turbo inköpt gt35:a.
Jag har svängt lite på bytesfronten då jag hellre kör än skruvar.
Intressanta byten är då ngt 4 el RWD fordon som är besiktningsbart, kan lägga pengar emellan också.

Den andra 02an 75års mod är såld så nu finns bara denna kvar och inväntan på spekulanter så pysslar jag vidare med den.
Erik

Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Upp igen då, mkt gjort igen bytt turbo byggt avgas tryckrör osv går att köra ej mappad ännu.
http://m.blocket.se/vasterbotten/Bmw_2002_73_fyrhjuldriven_busbil_uppd . . . .

Citera
SÄLJES
SÄLJES: BMW 2002-73 4wd projekt med detmesta klart *såld*
2582 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande