Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
918 besök totalt |
om man jämför med vad ett 12-varvskort kostar per varv (euro11,92) så får jag det till att du ska köra mer än 58,7 varv för att årskortet skall löna sig!
Dock, tror att du redan tidigare har nytta av ett årskort: jag noterade en mycket positiv bieffekt av årskort (som jag köpte förra helgen): kände ingen stress då jag gick ut på ett kontrollvarv för att kika om tex. banan var blöt första varvet varje morgon. Min hinner dessutom få upp olje och däcktemp på ett lungt och sansat sätt. Ett annat varv passade jag på att titta på turn-in/apex/track-out prickar mera noga än vad man brukar hinna med. Det varvet gjorde jag på drygt 12 minuter BTG. Sådant har jag tidigare kännt är lite "onödigt", -man vill ha så många fina (=snabba?...) varv som möjligt ur sitt 12-varvskort. Varv-----euro-------euro/varv 12-------143--------11,92 6---------76---------12,67 5---------56---------11,20 1---------14---------14,00 Jahre----700-------59varv (58,7248322) _________________ ![]() BMW M3 E92 -10 |
om man väntar till eftersäsongen i augusti och framåt så brukar dom halvera priset på årskortet och vips blir det lönsamt med ett årskort redan runt 25-20 varv.
![]() Dvs vad man lätt kör runt på en enda långhelg. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
![]() |
Nürburgring
![]() |
918 besök totalt |