Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2965 besök totalt |
Gångjärn, dörrar
Nån som har nåt bra tips på vilka gångjärn jag ska köpa för att fästa dörrarna i karossen? Dörrarna är från Ascona B där orginalgångjärnet sitter svetsat i dörren. Andra halvan sitter också svetsat i karossen. Jag skulle vilja ha gångjärn som bara är svetsade mot dörren och istället skruvade mot karossen. Gångjärnen ska fästas i karossen i ett av rören i rörchassit, så jag har ganska goda möjligheter att anpassa fästet där. _________________ William Ekström |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Mm. så kanske man kunde göra. Problemet är att jag inte var så noggrann när jag kapade bort orginalgånjärnen, så dom är inte så fina.. ![]()
![]() ![]() kompromisslöst! _________________ William Ekström |
||||
och justerbart. Vi hade M6 uniballs på dragracingbilen........men det är lite klent. Så dubbla M8 i överkant....och enkel i underkant, skulle bli bra. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Tror att det blir onödigt dyrt bara. _________________ William Ekström |
||||
Får inte vara alldeles för glappt och rackligt bara. ![]() "Enkelt" att lyfta bort dörrarna - du kan få känna på dom nästa gång vi är i garaget.. ![]() _________________ William Ekström |
||||
Duger tightheten åt flygplan ska det nog duga åt oplar ![]() Jag har lyft dina dörrar...men det finns inget som inte en kapskiva och lite glasfiber kan fixa ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Hehe.. Ok, du valde den metoden för att ta lös dörrarna ![]() Visst är det lite bök med att slå ut sprintarna men.. det är rätt kul att kunna montera dörrarna igen ![]() |
||||
Jo.. Men jag försvarar mig med att jag var så inställd på att byta ut gångjärnen.. Och bort från karossen skulle dom i vilket fall som helst. ![]() Men dom går nog att rädda tror jag. Jag kapade så nära karossen som möjligt om jag inte minns fel. ![]() _________________ William Ekström |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2965 besök totalt |