Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
7586 besök totalt |
R-däcks färskhet - hur viktigt?
Hej Jag har fått ett bra pris på Michelin Pilot Sport Cup med DOT-märkning 13/2012. Hur stort problem är det att däckens märkning alltså är mer än två år gammal? På ett vanligt däck hade det väl inte varit någon katastrof under förutsättning att däcket varit korrekt förvarat, men är det annorlunda med r-däck? Säljaren är en däckfirma så man får väl anta (hoppas jag) att däcken förvarats på ett så gynnsamt sätt som möjligt. _________________ Kristian He d borg |
||||||
Re: R-däcks färskhet - hur viktigt?
Däck för väl säljas som "nya" tills dom är 3 år gamla? Jag körde på 2 år gamla r-däck förra året (hade förvarats korrekt), märkte ingen skillnad på dom helt nya jag körde på iår (kumho v70a k91). Sen är jag visserligen inget proffs som jagar tiondelar... Hur mycket billigare % snackar vi? |
||||||
Nån har säkert ett bra svar, men förra året körde jag på sjukt gamla Pirelli P zero corsa. De var nog minst 10 år gamla och begagnade, märkte ingen större skillnad, de greppade rätt bra när de blev varma.
Fick slänga dem pga torrsprickor!! ![]() Ska man tävla och jaga tiondelar bör man nog dock ha nya däck... _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
225/45-17 för 1500 kr/st _________________ Kristian He d borg |
||||||
Har ingen aning om vad mpsc har för "normalt" pris... men 20-25% billigare så hade jag tagit dom 2 år gamla däcken. |
||||||
Det får man nog betrakta som jäkligt billigt, köp så många du kan för det priset! Nya i 225/45 -16 kostar 2500kr/st, kollade förra veckan. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
Tips: www.pro-track.de
Verkar finnas däck kvar till det priset. Gäller även fz-201. _________________ Kristian He d borg |
||||||
https://www.reifentiefpreis24.de de skickar till Sverige. 70 euro för 4 däck.
Pris ex. 225/40 -18 michelin cup för 175 euro Det kanske är extra billigt för att de väntar på cup 2 nu, jag vet inte. Det är billigare än dack on line. _________________ Michael Franzetti BMW Z3M |
||||||
Förmodligen är det någon svensk distributör av nämnda däck som klagat till en tillverkare som i sin tur sagt "om du säljer mer däck till Sverige blir det inga fler däck för dig".
Fast med det sagt låter det lustigt att en pall går bra. _________________ ![]() Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||||||
Köpte ett set gamla A032 till MR2:an som legat i ett garage i 4 år (var främst ute efter fälgarna).
Hårda som plast när jag plockade upp dem. Efter första passet på banan var de som suddgummin igen och har fungerat alldeles ypperligt sen dess. Har dock ingen bra referens med den här bilen att jämföra med så förhoppningsvis är de egentligen värdelösa och med nya däck och jag kommer kapa 5sek/varv. ![]() _________________ Timmy Lundin Toyota MR2 AW11 - Projektet Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden |
||||||
Jag ringde och kollade med pro-track.de och tydligen kan han inte skicka alls till sverige om man inte beställer 40-50däck. Jag tyckte att han sa att anledningen till detta är att man inte får skicka däck på samma lastbil som matvaror i sverige, men att norge och finland går bra..
![]() _________________ Albin Kihlgren |
||||||
Re:
Inom EU:s domän vore det ett ödesdigert misstag att försöka sig på det agerande som du beskriver. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
7586 besök totalt |