Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW 318is -92 Såld!
2030 besök totalt
FiddeTheRocker

Här sen Mar 2007

Trådstartare
SÄLJES: Bmw 318is -92 Såld!

Bilen är såld.

Eftersom bilen redan stått stilla 2 somrar och familjen ska bli större så är det lika bra att sälja av denna bil så att nån annan kan ha glädje av den och jag får mer plats i garaget.

Bilen är en E36 318is coupé från -92.

Hade den först som bruksbil och när annan bil införskaffades var det roligare att göra nått kul med denna än att försöka sälja.

Det som är gjort är följande.

Väghållning & bromsar:
K-Sport track-racing coilover kit med justerbara topplagringar
M3 3,2 spindlar & bärarmar fram
25,5 mm krängare fram
M3 3,2 krängare bak, den är väl 18 mm om jag inte minns fel
Polutheranbussningar eller ledlager i stort sett överallt.
M3 3,2 bromsar fram
M3 3,2 ok med 328 skivor bak
EBC Greenstuff fram & bak
Fjäderbensstag fram
X-brace
Egentillverkade camberstag bak
Förstärkt bakvagnsinfästning
Hela bakvagnen är iordningjord med nya bussningar & pulverlack på de flesta delarna.
17" originalfälgar med Toyo 888 215/45-17

Drivlina:
Motor är original förutom hemmabyggt 2,5" system
4,27 utväxling i bakaxeln

Kaross & inredning:
1 Bimarco Expert och 1 Sparco sprint
Rally Elit 4-p bälten
Billig mocca ratt & nerflyttad ratstång
Igenlagd taklucka
Lättad på det mesta som finns, dock är dörrar & rutor orörda.
M3 front
M lister finns till dörrar finns men är ej monterade
GT-vinge
One-block lampor fram pga vikten. 1 extra par finns eftersom 1 höjdjustering är kass på de monterade.

Bilen har gått en del trackdays och är ingen skönhet men den behöver väl inte skämmas så jättemycket heller. Den har gått rätt felfritt förutom att det har gått åt några servoremmar och den går ojämt på tomgång. Synkringar på 1:an & 2:an är inte nån höjdare men det har funkat så det har inte blivit av att jag har bytt. Reservmotor och en extra växellåda finns och skickas med vid ev köp.

Tanken var att fortsätta lätta och byta/småtrimma motor & låda men det kom annat i vägen.

Den är trevlig & snäll att köra på bana och har gått 1,05 tider på kinnekulle med mig som chaufför och slicks som skor. De gånger som jag har åkt med r-däck har tiderna legat runt 1,06-1,07.

Finns det frågor så är det bara att slå en signal. Det finns säkert en del saker som jag har glömt.
Ring på 0708-146169. Bilen står utanför Nossebro, ca 3 mil öster om Trollhättan.

När det gäller priset så hade jag väl tänkt mej 25.000 eller nått sånt.
Kan även tänka mig att byta mot något annat kul. Gärna äldre BMW, Mercedes, Volvo eller liknande. Bara körklara bilar är av intresse eftersom jag inte har tid med annat just nu.

Volvo 760 T5 -83
Bubbla -65
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW 318is -92 Såld!
2030 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande