| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Borrslip JULA
|
7 besök senaste veckan (7254 totalt) |
|
Borrslip JULA
någon som vet OM en sån här fungerar, eller kanske har koll på hur maksiner fungerar, om det bara ä att lägga ned å lägga pengarna på nya borr istället. eller om det rent teoreitiskt skulle kunna funka?? (bästa vore såklart om nån testat den) http://www.jula.se/borrslip-251056 _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
|
Vet inget om den men, jag har borrslip på jobbet mod dyr. Men jag kör alltid på bandputsen o det blir kanonbra prova det om du har en.
//tobbe _________________ Tobias Öberg och jag bygger/svetsar olika detaljer i alu/rostfritt,typ ic rör ,insug mm, kom med ideer så kanske det går att ordna. 073-5297882 |
|
jag brukar göra det idag, men lite lottodragning, mindre borr brukar jag bara köpa nya, mellanstora brr slipar jag å aksnek blir bra 50% av gångerna, stora borr har jag ingen maskin hemma som orkar med,
men skulle gärna ha en slip som funkade så man vet att det slipar bägge sidor "lika" (så det inte drar sej så jävligt om man borrar i svarve), men klart, mindre, nya borr är inte så fruktansvärt dyra om man kör dem på rätt sätt, kanske några hundra om året max jag lagt hitills å då vet jag att jag för det aldra mesta har friska borr i lådan
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
|
Har en liknande, och det funkar faktiskt hyfsat, med lite känsla så hittar man rätt vridning o belastning.
Mindre borr ja brukar köra i den. Såklart får man vad man betalar för.
_________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
![]() |
Skruva banåkabil
Borrslip JULA
|
7 besök senaste veckan (7254 totalt) |