| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Konstruktions/precisions-rör chassi
|
803 besök totalt |
|
Behöver införskaffa konstruktions/precisions-rör som skall vara förstärkning mellan bärarmsinfästningarna fram. Eftersom jag bygger enligt 89 års DTM-bil så vill jag förstås ha så likt originalet som möjligt. Jag har inte jättekoll med på det här med rör, men jag vill ha så små radier som möjligt i profilen. Är det varmformade konstruktionsrör jag skall ha? Dom skall även vara rektangulära. Något annat att tänka på? _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
|
Fyrkantsprofiler finns det väl inte jättemycket sortering av, om man inte söker sig till special så som Arigo eller liknande.
Annars är det svetsade precisionsstålrör, EN 10305, som gäller tror jag. brukar finnas i 1,5 2,0 2,5 osv. Brukar vara någon S235-kvalitet eller likvärdig. Det är först när man kommer upp i grövre dimensioner (>3mm) som de brukar vara i S355. |
|
Tack för infon, har läst lite om Form 600 som verkar poppis, någon som har någon erfarenhet:
http://www.ruukki.se/Stal/Precisions _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
![]() |
Skruva banåkabil
|
803 besök totalt |