Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Om hård- och mjukvara för loggning & video
![]() |
18663 besök totalt |
https://sites.google.com/site/speedf
Du behöver en Androidtelefon/platta/whatever i bilen. Och windowsdator i depån som kör mjukvaran som tar emot data från bilen. Om jag fattat allt rätt. Hur cool är det inte att kunna ge tips till (långlopps)föraren ute på banan baserat på livedata varvet runt ![]() ![]() Vad du har i depån live: ![]() ![]() Stort tack till Janne som hitade denna guldklimp ![]() _________________ ![]() |
||||
Här kommer några bilder på hur jag gjorde den trådlösa router delen.
12 Volts "motorcykel" batteri D-Link DIR -868L http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p Bauhaus plastlåda (har det någonsin regnat på ett SLC race?) Spännband för att fästa den på start/mål rakan ![]() ![]() ![]() ![]() D-Linken har 12 Volt DC in så ingen spänningomvandling behövs, batteriet har under hårda belastningstester räckt i 16-18 timmar. Mer info kommer _________________ Janne Ström König Motorsport/SLC Utan E46/M3 |
||||
Kul projekt.
Smidig låda 3DBlaster! WifiLapper kan väl använda 4G/3G/GPRS för kommunikationen mellan bil och depå vad jag förstår? Borde inte detta vara ännu smidigare då man redan har en telefon med laddare i bilen? Rätta mig om jag har fel men täckningen bör vara bättre med denna "radio" än vad konsument-WiFi ger?! Alla har väl en dataplan till sin Android, förare som mekaniker. För att vara djävulens advokat så ser jag också ett scenario där alla team har såna WiFi-boxar uppsatta längs depån vilka kommer börja störa ut varandra och det blir ett parallellt teknikrace för att ha bäst antenn och sändning. Lite så det fungerar i flerfamiljshus och på kontorshotell runt om i Sverige idag ju. ![]() _________________ ![]() E90 M3 2010 E92 335i 2007 |
||||
Ballt men på SLC har vi Amigoo live. I bilen har vi laptimer och analys blir först efter race. Har satans mkt annat att tänka på ändå. På lång sikt så kan detta dock vara en kul lösning för oss.
![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC |
||||
Ja appen stöder även mobildata
![]() Men på flera banor har jag haft väldigt dålig täckning (och det blir en väldigt massa data, inga problem för vissa men men) Även jag har tillgång till Amigoo ![]() ![]() Wifilapper appen har även stöd för OBD-2 Har även en sådan här till mobilen för att få över motordata tankinfo etc.. ![]() _________________ Janne Ström König Motorsport/SLC Utan E46/M3 |
||||
Vi får nog kika på detta till nästa säsong. Låter som ganska små investeringar. ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC |
||||
|
||||
Det ska jag göra ![]() ![]() http://wifilapper.freeforums.org/support-for-multiple-continuously-connected-phones-t184-20.html _________________ Janne Ström König Motorsport/SLC Utan E46/M3 |
||||
Krutcupen är intresserade av detta då det ser smidigt ut som teamkomplement till vårt egna tidtagningssystem då förarna är intresserade av data.
Kan man få ett prisförslag på 40 enheter så kan de som vill få låna/hyra detta under krutcupen Med vänlig hälsning Hasse mail [url]krutcupen@hotmail.se [/url] _________________ Hasse Söderström Krutcupens ordförande |
||||
Det är ju gratis ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Njaaaaa, de kostar ju med produkter för att nyttja den kostnadsfria programvaran! _________________ Peter Barrdahl Peter @ norreskog . com |
||||
Ny Androidversion:
https://sites.google.com/site/speedf Bland annat : Ability to collect data from a Heart Rate Monitor. You can now check on the driver as well as the car - in near real-time. Support for multiple Bluetooth devices at the same time. Now you can run a 5Hz GPS along with your OBD II scanner and even a HRM, all at the same time! _________________ ![]() |
||||
Såg detta:
As of version 1.28, data transmission can also happen through a cell network, if you've got the benjamins to spring for a data plan. You should be able to transmit to any internet-accessible computer from the car. Vilket betyder att man inte behöver ställa upp en router bredvid banan utan man kan istället skicka data över telefonens vanliga 3G istället. Om man vill. _________________ ![]() |
||||
Extra data via IOIO
What is an IOIO? An IOIO is a little circuitboard with analog inputs that you can connect to your phone via USB. It has many digital and analog inputs, and you can read up to 5 of them with SpeedFreq / WifiLapper. _________________ ![]() |
||||
![]() |
Om hård- och mjukvara för loggning & video
![]() |
18663 besök totalt |