Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Renault Clio mk2 ph1 -99 (körförbud)
542 besök totalt
PerKr
Mariestad
Här sen Feb 2007

Trådstartare

En brun/orange Renault Clio mk2 ph1 från -99, 1.4RT dvs med 1.4-liters 8V motor på hela 75hk. Bilen har körförbud eftersom jag inte hann fixa den efter senaste besiktningen, den hade då följande anmärkningar:

* diffust halvljus (har sedan dess polerat glasen och ljusbilden ser bra ut)
* skadade bromsskivor fram (har sedan dess bytt till nya skivor)
* rostiga bromsrör (har sedan dess bytt de rostiga rören)
* anliggande broms bak (berodde troligen på rostig handbromsmekanik på den sidan, det är åtgärdat)

Det som är kvar att göra är att få ordning på bakbromsarna och då är det vänster hjulcylinder som trilskas (jag kommer inte åt att lossa luftningsnippeln och lyckas inte lossa på cylindern för att underlätta åtkomst, misstänker dessutom att den läcker) samt att jag inte verkar ha fått de främre bromsrörsskarvarna täta.

Innan besiktningen åkte det på en ny stötdämpare fram (på andra sidan byttes stötdämpare något år tidigare så båda sidor är i bra skick), ny startmotor, ny låskista vänster bak, nytt krängningshämmarfäste/stabiliseringsstag samt en universaldamask på styrväxeln.

Det finns en del rost, bakskärmarna och runt påfyllningsröret (luckan har helt enkelt rostat loss men finns sparad).

Ändrar priset till 3000kr, behöver garageplatsen till annat. En uppsättning dubbdäck och en uppsättning slitna (men ok för icke-vinter-bruk) friktionsdäck följer med.

Bilen går förstås inte att köra hem i nuvarande skick.

Kristoffersson Engineering
Citera
SÄLJES
542 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande