| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Honda S2000 redo för banan
|
3352 besök totalt |
|
Hej, Har velat länge nu, men det är dags att prova nåt annat efter 5 fina somrar med denna. Svensksåld S2000 -01, precis över 9000 mil på mätaren med alla rätta delarna. Jag har ägt bilen sedan 2010 (då ca 6400 mil), ägaren innan var en medlem i Hondaklubben, han hade bilen från 2007 innan mig, innan dess 11 ägare (8 bilfirmor, flera återkommande), har fullständig lista för den intresserade. En bil i väldigt bra skick för sin ålder. Fullservad och lite till, dock inte alltid hos Honda själva men boken är ifylld och kvitton och diverse andra papper (kopplingsscheman, manualer, kvitton, osv) finns i pärm, alltid använt OEM delar vid service. Även Hondas verkstadsmanual utskriven i 2 pärmar (ca 700 sidor). Nyrenoverade bromsok bak förra vintern med nya packningar, dammskydd samt lack. Soft-topen är i bra skick och välbevarad då bilen alltid haft hardtop (tidigare OEM). Har motionerat den nån gång varje sommar så den verkligen funkar, och bakrutan är polerad och felfri. Tyget kan behöva en behandling för att få den svarta "ny-looken" igen. Oljebyten minst 1 gång per sommar i min ägo (400-700mil/sommar), samt regelbundna byten i diff och låda. Utöver orginal är detta monterat:
Däckuppsättning 1:
Däckuppsättning 2:
Utöver det som sitter monterat på bilen finns:
Lite fler bilder finns här: http://www.garaget.org/?car=201343 Avställd och obesiktad för tillfället. Prisidé 165 000 SEK eller kom med bud, säljer ingenting löst innan bilen är såld. Kontakta mig gärna på tel 0707820935 eller PM, bilen finns i Stockholm. _________________ Richard Lindström |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
3352 besök totalt |