Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3 ... 104, 105, 106 >> 807 besök senaste veckan (644482 totalt) |
Ny tråd för den nya bilen.
Kort resumé: Köpte bilen i Horley utanför London. Den var alltså RHD. Först byggde jag i min RB26 sen tidigare, sen en Porsche Cayenne V8 dubbelturbo och efter det en N54B30A med en Precision 6466 senare Garrett G40. Nu S55B30 med G40 och BMW Dubbelkopplings låda. Spec: Öhlins TT44 4vägs fjäderben fram. Specialbyggda 3vägs av KH motorsport bak. Teves Motorsport MK60 ABS. Porsche GT2 ok runt om. Ferrodo belägg BC Forged 12x18" Monoblock fälgar. Sparco stol och bälten. K-sport Airjacks. Sparco släcksystem. Flossmann Z4GTR kit i glasfiber Bakvagnen är uppdaterad till E46 M3 rakt igenom. Fram är det egenkonstruerade rörbärarmar ihop med M&M Motorsport och E36 spindlar ombygga för Porsche oken. ---Uppdaterad 230209--- _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Vet faktiskt inte. Antingen behåller jag den diamantsvart, eller blir den nog vit, med samma dekor som E30in. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Mantorp 1.26.8 BMW 330xi Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Jo den där har jag som bakgrund på Henkes Kvinna på FB. Riktigt snygg i rött faktiskt.[/img] _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
||||||
Ja, och att vara tuffast i depån är ju också viktigt! ![]()
Jag hade ärligt talat missat denna modell helt. Det var Puppan som länkade en, och sen var det ju kört ![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Köpte precis en M3 E46 diff i originalutväxling. Då passar den perfekt ihop med min låda. Dvs om jag använder 2,3,4 och helt struntar i 5an. 4 är 1:1 och 5an är 1:0,75. Jag droppar 2000rpm exakt mellan 4 och 5. Det är ju en landsvägs låda. Jag har även nys på ett par M3 länkarmar med drivaxlar, fast inget är klart ännu.
Om någon har grejjer som ligger så hör gärna av er. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Passar E46 grejorna "bolton" ? _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ BMW E36 325iC -Veteranbilen. |
||||||
Ja, det ska vara E46 fram och bakvagn på dessa har jag läst. Det ser exakt lika ut och BMW brukar ju jobba så. Jag har inte bultat dit det ännu, men jag är inte orolig.
||||||
Ja den passar rakt på. Har gjort samma övning på min E46, dvs bultat på en M3E46 bakvagn skottsäker och beprövad. Den extra vikten för kompenseras genom att bromsa senare och gasa tidigare ![]() Om din M3E46 diff är original så kommer den inte palla med bankörning då det inte är en ramplamelldiff. Den får du bygga om. Jag har en extra bakvagn, är det något speciellt du behöver? _________________ Patrik Skoog |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3 ... 104, 105, 106 >> 807 besök senaste veckan (644482 totalt) |