Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!! | << 1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 107, 108, 109 >> 52 besök idag (656382 totalt) |
Har du riktigt material i ringarna ? Jag tror inte det går med vanliga. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Japp. Oem gröna ringar. Jag hade troligen skadat den lite _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Jag lyckades få låna Hultsfreds driftingbana i fredags. Ett perfekt ställe att klippa på fullgas för att testa att allt håller tätt och att temperaturer håller i denna värme.
Allt funkar klockrent. Dock började den klippa på säkerhet för lågt oljetryck. Det gjorde den inte på Mantorp senast. Troligen för lite olja är min gissning. Jag har ju ingen sticka, så jag får tömma och mäta upp. Växellåds styrningen är nu 90%klar. Några små tweak kvar bara. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
sådär.
efter att ha ramlat över dina poddar och spenderat hela dagen lyssnades till dom så har ramlade jag in och läste tråden från start till slut. härligt bygge. och fantastiskt bra poddar. _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
Tack! Mini 2,8 awd låter som ett avsnitt säger jag... _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Får väll se om du fortfarande poddar när den är klar 😂 _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
detta var dagen innan jag krashade. Hade inte ens lastat ur bilen ur släpet... Så jag fick be polarna lasta ur och köra ner den. Självklart fick de provgasa lite _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
|
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Nu har det gått ett tag
Det var dåligt med olja i sommras på testet. Jag fick ju helt plötsligt för mig att jag skulle köra lite trackday i samband med TANU på knutan. Då gick jag över bilen en sväng och upptäckte detta Det är casterstaget som bottnat i fästet och då tryckt sönder chassiet. Man ska alltid kolla över sina banbilar med jämna mellanrum, så man ser sånt här innan det går för långt. Jag kommer ihåg att jag såg att det var tight i fästet när jag byggde det. Jag tänkte att fästet ger sig nog... så var det inte. Men efter lite kapa och svetsa så blev det bra. Jag gjorde även om fästet, så det inte händer igen. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Avgassystemet som satt på var anpassat för Gatebil... alltså inte 95dB
Nu har jag grejjer som ligger från Ferrita till en stor och fin dämpare med 2 utblås, men det är inte klar. Fösrsta biten av röret ska se ut så här Sen hängde jag dit en tillfällig lösning för att köra med tills den riktga burkan är klar Nu är det en pipa ut bara. Det gör absolut inget alls. Det går inte fortare med 2... Dessutom är bilen än så länge inte färdig mappad, så jag kör med 327Whp _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
|
||||
Nu har det hänt lite sen dess. Jag svetsade ihop bilen och sen gick det sönder igen. Jag funderade läääänge och undrade hur det kunde komma kraft frammåt i framvagnen. Det går ju inte. Sen kom jag på det... När jag spände bilen i skäpet inför Mantorp så flexade hjulet lite frammåt. Då tänkte jag "hmm måste byta bussningar..." fast det är ju uniballs. :roll: Drt är alltså när jag spänner upp bilen i släpet som det händer. [img] Nu lär det i alla fall inte hända igen. [/img] _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Tur att det inte gav sig när du körde. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Ni som varit med från början kanske kommer ihåg att DHL tappade min diff från lasbilen, men mörkade...
Då gick båda öronen sönder. Jag svetsade ihop det som en provinent lösning. Provisorisk, som blev permanent... Skiten gick av helt vid en test tur som tur var, och inte på banan. Ner med allt och ta i sär. En driftare hade ett fäste till BMW 210 som man klämde mellan hus och lock. Detta var i 8mm stål och håller garanterat för lite smisk. Så jag byggde om bakvagnsbryggan och smällde dit allt. Blev klockrent! _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Jag har även, vid alla tillfällen på bana, haft bekymmer med oljeläckage.
Det kommer i slutet på rakan när jag har som mest tryck på grejjerna. Jag har letat som en tok och vid flera tillfällen "hittat" felet. Bara för att sen upptäcka att den åtgärden inte gjorde ett skit. Varje gång har jag fått köpa ny olja för den har tryckt ur sig en liter typ... Efter lite bollande med Nisse Järnet provade jag att tappaur och fylla med 2,5 liter mindre än tidigare. Vi kom fram till att den borde trycka ur sig i avluftningen. Efter en test sväng ikväll är jag hoppfull. Jag kunde inte få den att läcka alls på området vid garaget. Nu har jag inte i närheten av samma fart på grejjerna, men jag har lyckats pressa ur den nån droppe innan. Så det känns bra inför sista Timeattacknu på Gelleråsen 21-23 Augusti. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!! | << 1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 107, 108, 109 >> 52 besök idag (656382 totalt) |