| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tips om drivaxel
|
1109 besök totalt |
|
Tips om drivaxel
Tänkte bara tipsa om att drivaxlar från Drivknuten.se Jag hade länge sökt en drivaxel till min Porsche 944 som jag bytt både motor, låda och bakvagn på vilket gjorde att jag inte fick någon drivaxel att passa över huvud taget. Men killarna på Drivknuten har ett specialprogram där man kunde slå in längd på den drivaxeln man ville ha och antal splines så talade programmet om vilken axel som passade. Sedan knackade de även på rätt ABS-ring. Kostade ungefär en tredjedel av en ny axel på Porsche!!! Tydligen får verkstäder programmet från de gratis när de handlar, men jag fick faktiskt också ett program så nu kan jag själv söka och laborera. Sedan är det så att även om man själv inte kan hitta rätt drivaxel till sin bil via regnumret på hemsidan så kan de hitta rätt om man ringer dem! [/b]
_________________ Tompa Nilsson |
|
Tips om drivaxel
Hallå Dude, Ring dem själv, de var mycket tillmötesgående. Prata med Alen och hälsa från Tompa så vet dom att dom hjälpte mig. Tror egentligen inte att de tar betalt för progrmmet, utan det är mer en service till deras kunder. De tar heller ingenting betalt för att leta upp rätt delar.
_________________ Tompa Nilsson |
![]() |
Skruva banåkabil
Tips om drivaxel
|
1109 besök totalt |