Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 10182 besök totalt |
Trevligt motor ljud i en gammal BMW E21
Vart på Kinnekull i dag och filma lite i ett motorrum på en gammal banracing MBW E21 http://www.hastig.se/temp/mmm.avi _________________ // Jani Hast |
||||||
MEN HALLÅ!!!
![]() Byt överskrift på direkten! ![]() Det är ju en F2-motor!!! Alltså en M12/x. Mer bilder på bilen. Måste se. Har du en aning om hur ovanligt detta är? ![]() ![]() EDIT: På inrådan av god vän inser jag ju nu att det renoverats en sådan under de senaste åren. Emmas gammla "MER-bil". Var det den? |
||||||
|
||||||
|
||||||
Finns ju en som rullar i Historisk med som kördes av Peter Sundfedt i motorjournalen, ägs och körs av Rune Tobiasson, som även vann SM med bilen på 70-talet!! Grymt åk!!
![]() ![]() ![]() |
||||||
Ujuj..
Den bilen måste vara BMW:s vackraste modell .. ja jag skrev vacker. Linjeskön så att det förslår.. Har sett den några ggr på Knutstorp .. Och har en låång film med den (på VHS =/ ) .. både från rakan och i de kurviga partierna. Gåshud är ordet! Vill ha! ![]() |
||||||
Re: Trevligt motor ljud i en gammal BMW E21
[quote="Jani Hast"]Vart på Kinnekull i dag och filma lite i ett motorrum på en gammal banracing MBW E21 vad använder du för codec? kan inte se filmen...bara en svart ruta och ljud... ![]() _________________ Christoffer Eriksson #72 KG-Eriksson Motorsport (SLC) V8 Challenge |
||||||
Nja, både CSL:en och MER-bilen ägs av familjen Söderström. _________________ Anders Dauner |
||||||
Kul!!! jag o min kusin på kortet som står o pratar med Herrn med E21.. jag i vitt o min kusin i svart. Min kusin körde på kullen med sin Röda 635 som det finns nåra bilder på här: ![]() ![]() ![]() Förlåt om bilderna är lite stora ![]() _________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||||||
oj detta var kul att höra, ska framföra detta till min kusin... Hoppas att kunna ta mer bilder på den samt film innifrån på nästa banträff o lite sladdande ![]() _________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||||||
[quote="Race-Ynglingen"]
Jag codar inte om dom utan dom kommer direkt från min Canon G2 digital kamera. _________________ // Jani Hast |
||||||
[quote="Jani Hast"]
det är skumt iaf...kan inte se på filmen ![]() _________________ Christoffer Eriksson #72 KG-Eriksson Motorsport (SLC) V8 Challenge |
||||||
Kan bara hålla med Magnus. Den var verkligen helt fantastiskt läcker! ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||
Medhåll
Jag har också ett starkt minne av att Rune "bara" körde och vårdade bilen... Klart, om man vart piskad så kunde man offra lite fritid till såna önskemål... ![]() _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||||
Re: Medhåll
Nu när du säger det så kan det nog stämma, att han bara kör och sköter den. Fast ingen annan än Rune, kungen och Sundfeldt har ju kört den dock!! |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 10182 besök totalt |