Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4M Coupe -06 | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 28, 29, 30 >> 26 besök idag (180133 totalt) |
|
||
|
||
Lördags-småfix..
Kapade o filade fästena så de passar Z4 perfekt, med plats för lite camberjustering. Får nog kapa även själva staget några mm. Lite satin black på allt. |
||
Eibach vs. original framfjädrar..
Ny reg"plåt" istället för den hemska originalhållaren. |
||
En aning o-ortodoxt men Z4M bör ha mkt att vinna på mjukare fjädrar speciellt bak - verkar vara så Eibach resonerade.
Hursom, dessa har utan undantag hyllats vad jag har läst men blir jag missnöjd byter jag kanske till KW etc. Hittade syndabockarna till det sjuka rasslet jag haft i alla böjar när jag efter mkt blod svett & tårar fick loss bagagegardinen och kunde vända den upponer: Att två dkr och en p-polett kunnat orsaka så mkt irritation! |
||
20mm sänkn fram. Före/efter Eibach, nedre/övre:
Fråga till BMW folk: Hur mkt rör sig denna motor i Z-led? Räcker 7-8mm frispel från fjäderbensstaget eller behöver jag schimsa upp det? |
||
Såklart nytt emblem till nylackad front
Märkligt nog är bakre fjädrarna ca 30mm kortare med färre varv än hårda originalen. De ska sänka 10mm och det verkar stämma som det ser ut Hyggligt enkelt byte - lossa stötdämparen, trycka ihop fjädern så mkt det funkar m 1 kompressor, böj ned bärarmen, plocka ut fjädern. |
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Tack Henrik!
Ett hopplock av våra bilar m ditt innertak & bagagegardin. Perfekt höjd nu! |
||
Som sagt max inflyttade fjäderben
Mätte camber grovt med iphone, blev runt -2.4 hö och -2.1 vä tillsammans med sänkningen. Blir direkt till Pekkas i maj för justering samt toe. Syns knappt här dock Gav mig på lysena med sandpapper, polering & UV-skydd från Meguiar's. Inte helt nödvändigt kanske men vafan. Fronten är ju loss. Spår av fula gamla försök i övre hörnen 1500-2000-papper, autosol, rubbing, polish, UV-skydd! Tack för tips, Fredrik! Bytte till nya Philips 4300K när jag ändå var igång. Gamla lamporna var riktigt trötta. "Maxlux"..?! (Tidigare service har alltså både skippat nya stift och riktiga lampor..) Varde halvljus! |
||
|
||
Tjena Lasse!
Minns inte exakt, det var ett år sen. Men ngt liknande: https://www.ebay.com/ulk/itm/2817303 |
||
Okey Per, Trodde det kanske var någon lokal firma, men då letar jag på Ebay. Är ändå igång där. Köpte NOVUS Plastic Polish Scratch Remover Cleaner Kit igår för att fixa iDrive skärmen på en 530D -11 som jag "kom över" i förra veckan. Hade säkert gått med nåt annat också.. Liten blank repa på'n. _________________ Lasse Eklund - Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS - BMW Z4M Coupe '07. BMWCS |
||
Ok! Låter som en svår nöt, man vill väl gärna ha kvar den matta "anti-glare" finishen gissar jag?
Tur jag slipper sådana tarvligheter i min. Hittade apropå det en fantastisk mobilhållare m magnet, på OKQ8 av alla ställen. Bra att slippa 2-handsfattning när man har Navigon i mobilen. Räknade f.ö. ut att jag sparat ca 45kg på att välja bil utan GPS eller elstolar! |
||
Bytte bakre toe-bussningar på ett par tim - underbart med korrekt specialverktyg!
Monterade även limiters mot sidorörelser. Bussningarna (original från fabrik) hade visserligen klarat sig väldigt bra vad jag kunde se. Före/efter |
||
Du hade sparat ännu mer vikt på att välja en 3.0Si, om det nu är det som räknas :-) _________________ Lasse Eklund - Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS - BMW Z4M Coupe '07. BMWCS |
||
|
||
Har närt en idé ett tag om en liten frontspoiler som jag nu skar till.
Man kan ju även köpa färdiga kolfibersplitters som gör samma jobb men de spricker ju vid första åsynen av trottoarkant etc. Gummi funkar bättre vilket bl.a Porsche insett. Utgick från en rulle med lagom profil jag hittade på ebay: 1a provmontering Markerade nya kanten m tejp & klippte Jämnade kanten till rätt finish Dubbelhäftande superduperturbotejp längs kanten härdar Ska det bli bra får man vara petig Skruvat Ändarna böjde gärna av inåt, fick hitta på ngt stöd där Klart, blev rätt nöjd Vem vet, kanske den hjälper en smula mot lyftkrafterna fram.. Åtminstone ihop med sänkningen. Ursäkta garagedammet.. Med en stenskottfri front kan inte torkararmarna vara sämre, ny satin black där 3M skydd framför bakhjulen, Porschestajl Nu är den påställd och ska tvättas, besiktigas och hjulinställas i nämnd ordning! |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4M Coupe -06 | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 28, 29, 30 >> 26 besök idag (180133 totalt) |