| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Kombimaskin Svarv/fräs SÅLD
|
1037 besök totalt |
|
Bestämt mig för att sälja svarv/fräsen. Det är en clas ohlson från slutet av 80 talet. Svarv, fräs och stativ. Ganska ovanligt att hitta med alls tre delarna då det blev en ganska dyr räkning från början.. 100mm dubbhöjd. 20mm spindelgenomföring. längsta som går att få i med roterade stöd i änden är ca 400mm. Matning på längdsliden. Alla drev finns så man kan köra gängor om man vill. Två chuckar en 4" och en 5" (tror jag dom är.) Både invändiga och utvändiga backar finns till båda. En 4-backschuck, som nog är mest lämpad om man ska svarva trä. (stödet man vilar stålet mot finns oxå för de som är lagda åt det hållet, träsvarvning alltså...) Lite lådor med blandade slipbara stål, kärnborr, konstiga fräsdelar, rak- och kryss-lättrings-verktyg 5st stål med vändbara skär (typ jula, men de funkar bra.) Man fräser genom att ta bort svarvstålshållaren, skruva dit bordet med T-spår och använder tvär och längsslid. Spännhylsorna är för O2-4-6-8-10mm (vill jag minnas..) Hållaren till spännhylsorna är ombyggd till dragstång istället för morsekona för att kunna fräsa med sidorna på pinnfräs. Allt funkar som det ska. Lite glapp i längs och tvärsliden, men det är en justeringssak (har inte orkat då jag har tillgång till mekanisk verkstad på jobbet) Fräsen går på alla växlar. Ny olja för något år sedan.
Lite blandade lådor:
Extra chucken, invändiga backarna och fräsbordet.
4-backschucken
Det innom de gröna ingår. Till vänster: Drev till matning/gängning. Övre: Spännhylsor för fräsning Nedre: roterande dubb, hållare för kärnborr, någon av morseadapterna. Samt i svarven sitter även 3-13mm chuck.
SÅLD! Se helst att den hämtas i Halmstad. Går att plocka isär så den blir tre delar, och går att få in i en normal kombi. _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
![]() |
SÄLJES
|
1037 besök totalt |