Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2 besök senaste veckan (3694 totalt) |
Halloj.
Har tänkt ta en sväng ner till Ringen antagligen runt påsk .. Ni som hänger där jämt Vilket hotell skall man satsa på ? Hyffsat nära tom gångavstånd? , normalpriser. ok frukost o rum ![]() Finns det alternativ till hotell? Typ privat rum / lägenhet , vandrarhem ? Om man har med sig ombyte hjul. Finns det något bra ställe att göra av hjulen ? Erbjuder ngt hotell hjulförvaring ? ![]() Antar att man inte är precis ensam där över Påsk men ser ut att var tursitkörning onsdag till söndag _________________ Henrik Petersson |
||
Hallo
Kolla her: http://www.tourist-info-nuerburg.de/ Bor du i Nürburg är det gångavstand til T13 ved Nordslingan. 10-15 min power-walk til påslippet på Nordslingan Velger du hotel, typ Dorint eller Lindner uppe vid komplexet er det lite lengre å gå og dyrare enn gasthaus så klart:) Har du några frågor skicka mig en PM ![]() Vet inte om nån som har hjulforvaring. Jag hyr garage i Nürburg, kan ha dina hjul där om du bjuder på några kalda Bitburger ![]() _________________ Glenn Melbye Clio RS 201 Ringtool "Kirfel edition'' |
||
Undvik påsken om du vill lägga varv.
Under första sidan i min ringentråd har du en bild med samtliga hotell och gastheuser i Nürburg med adress och telefonnummer. Boka i god tid om du skall åka över påsken. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Nämnde jag att man bör undvika påsken? ![]() _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||
David E: Har du några erfarenheter av dagarna innan påskhelgen? Vi åker ner kvällen den 31:e och hoppas få en lite lugnare onsdag eftermiddag/kväll samt en torsdag som är lite kaosfri i alla fall
![]() ![]() _________________ Martin Nymberg |
||
Det har varierat genom åren, men kan vara helt ok. Jag tror det kan funkar bra att köra dagarna innan för att sedan vara åskådare från långfredagen och resten av påskhelgen. Vi har gjort så ett antal år tidigare och det har funkat bra. Annandagen på måndagen kan säkert också vara ok. Undvik framförallt att köra den 3:e på långdredagen är mitt tips. _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||
Låter bra
![]() _________________ Martin Nymberg |
||
Karfreitag är väll en av de mest hektiska dagarna på Ringen antar jag
Glenn M: Kan va intressant! Är lite nojig ,har blivit av med hjul en gång på en trackday här hemma. Åker mest ner för att kolla stämningen över påsken, även om det nog får bli några varv .. Sen undrar jag en annan sak. 99% av alla youtube filmer från ringen ser ut att vara filmade från två stycken plattser utmed banan. Vilka är dessa två publikplattser? _________________ Henrik Petersson |
||
Jag gissar på Adenauer forst och Brunnchen. . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Samt entrén!
![]() Där vi brukar bo är rätt oslagbart nära och billigt, PMa mig om detaljer! Om man undviker helger och röda dagar brukar det vara rätt så lugnt tycker jag. |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2 besök senaste veckan (3694 totalt) |