Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Bäst , Billigast, Närmast hotell runt Ringen ??
2 besök senaste veckan (3694 totalt)
HP
Gbg
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Halloj.

Har tänkt ta en sväng ner till Ringen antagligen runt påsk ..

Ni som hänger där jämt
Vilket hotell skall man satsa på ? Hyffsat nära tom gångavstånd? , normalpriser. ok frukost o rum

Finns det alternativ till hotell? Typ privat rum / lägenhet , vandrarhem ?

Om man har med sig ombyte hjul. Finns det något bra ställe att göra av hjulen ? Erbjuder ngt hotell hjulförvaring ?

Antar att man inte är precis ensam där över Påsk men ser ut att var tursitkörning onsdag till söndag

Kongsvinger
Här sen Aug 2014

Hallo

Kolla her: http://www.tourist-info-nuerburg.de/deutsch/gaestehaeuser.php

Bor du i Nürburg är det gångavstand til T13 ved Nordslingan. 10-15 min power-walk til påslippet på Nordslingan

Velger du hotel, typ Dorint eller Lindner uppe vid komplexet er det lite lengre å gå og dyrare enn gasthaus så klart:)

Har du några frågor skicka mig en PM är i Eifel titt och ofta.

Vet inte om nån som har hjulforvaring. Jag hyr garage i Nürburg, kan ha dina hjul där om du bjuder på några kalda Bitburger

Clio RS 201 Ringtool "Kirfel edition''
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Ett Zimmerfrie är enligt mig billigare, trevligare och där fins nästan alltid palts för däck o verktyg med mera.
ett pm så skall du få lite bra adresser

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004

Undvik påsken om du vill lägga varv.

Under första sidan i min ringentråd har du en bild med samtliga hotell och gastheuser i Nürburg
med adress och telefonnummer. Boka i god tid om du skall åka över påsken.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=55706

Nämnde jag att man bör undvika påsken?

BTG 7,16.9 TD

Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005

David E: Har du några erfarenheter av dagarna innan påskhelgen? Vi åker ner kvällen den 31:e och hoppas få en lite lugnare onsdag eftermiddag/kväll samt en torsdag som är lite kaosfri i alla fall Sen titta på spektaklet för det mesta på fre-lör med en öl i näven .

Adenau, AW
Här sen Apr 2004

Twinsturbo skrev:
David E: Har du några erfarenheter av dagarna innan påskhelgen? Vi åker ner kvällen den 31:e och hoppas få en lite lugnare onsdag eftermiddag/kväll samt en torsdag som är lite kaosfri i alla fall Sen titta på spektaklet för det mesta på fre-lör med en öl i näven .

Det har varierat genom åren, men kan vara helt ok.
Jag tror det kan funkar bra att köra dagarna innan för att sedan vara åskådare från långfredagen och resten av påskhelgen. Vi har gjort så ett antal år tidigare och det har funkat bra.
Annandagen på måndagen kan säkert också vara ok. Undvik framförallt att köra den 3:e på långdredagen är mitt tips.

BTG 7,16.9 TD

Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005

Låter bra . Vi åkte ner i höstas vid green hell enbart för att titta och ha lite semester. Det var det sjukaste jag sett, det var köer bort till gantry i två led. Förhoppningsvis slipper vi det någon av dagarna i alla fall, även spännande med vad de kan tänkas göra för lösning för att optimera flödet in/ut.

Gbg
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Karfreitag är väll en av de mest hektiska dagarna på Ringen antar jag

Glenn M: Kan va intressant! Är lite nojig ,har blivit av med hjul en gång på en trackday här hemma.

Åker mest ner för att kolla stämningen över påsken, även om det nog får bli några varv ..

Sen undrar jag en annan sak. 99% av alla youtube filmer från ringen ser ut att vara filmade från två stycken plattser utmed banan. Vilka är dessa två publikplattser?

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

HP skrev:
Sen undrar jag en annan sak. 99% av alla youtube filmer från ringen ser ut att vara filmade från två stycken plattser utmed banan. Vilka är dessa två publikplattser?

Jag gissar på Adenauer forst och Brunnchen.

.

MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Pflansgarten är ju väldigt vanlig också.

BMW 330i -05
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004

Samt entrén!

Där vi brukar bo är rätt oslagbart nära och billigt, PMa mig om detaljer!
Om man undviker helger och röda dagar brukar det vara rätt så lugnt tycker jag.

Nürburgring
Bäst , Billigast, Närmast hotell runt Ringen ??
2 besök senaste veckan (3694 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande