| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Kumho Ecsta MX
|
935 besök totalt |
|
Kumho Ecsta MX
OBS: Har lest dom andra trådar om dette dæk. Har just fått dom från leverandoren. 215/45 - 17 till en Impreza Wrx. Er lite forvånad da mynstret er mer oppet en jag antog. Treadwear på 220 tycker jag också er hogt. Mina gamla (OE dæk) Bridgestone RE011 er 140 i treadwear. Till info kann jag fortælle at Kumho'en har 7 mm i mynsterdybde och vagar 9 kg. (bra). Frågan er nu: 1 Hvilke dæk af dom två ovan vil vara bedst till bankorning? (mina gamla brukte Bridgestone har ca. 3mm mynster; godt for slipvinkler). 2 skal Kumho'erne (gatdæk) kors till, altså varmes upp och så kyla? 3 skal jag ha negativ camber med gatdæk? 4 hur bra er Kumho MX i sammenligning med t.ex. Dunlop Super Sport Race och dæk som Eagle F1 och Bridgestone S03? 5 jag har kort en del road - racing (mc) och i den verden betyder mer luft i dækket kallere dæk. Hur er det med bilar? _________________ Claus Petersen |
||||||||
|
Re: Kumho Ecsta MX
Hej, jag lugnade mig lite och hoppades att det skulle komma svar från kunnigare personer. Nåväl, jag gör ett försök att besvara några av dina frågor.
nöt ner de gamla först, visserligen upplevde inte jag att MX var direkt sämre vid fullt mönsterdjup.
Javisst
Har ej kört på någon av däcken men gissar att rangordningen vid banvänlighet är:
Kumho Ecsta MX Bridgestone S03 Eagle F1
stämmer, du får labba lite lufttrycket för se vilket som passar dig och din bil bäst. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||||||
![]() |
Däck för banåka
Kumho Ecsta MX
|
935 besök totalt |