Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Detta med tillåtna bilar och modifieringar..
2522 besök totalt
Diket
Kalmar
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Jag vet att det är lite av ett lotteri och det köper jag det är bara det att instasen är så hög ( resan är lång).

Jag är fullt medveten om att jag inte tänker försöka åka med aerodynamiken på bilen under turistkörningen därför så vill jag försöka köra bilen en trackday och sen kan man smyga runt och mysa lite någon mer dag på turistkörningen utan...

Men hur ser det ut tycker ni som varit där lite mer än mig gällande trackdays och vad dom tillåter och inte det är ju inget TUV godkännande på prylarna precis.

Har kikat på trackdayen 8/5 med Schnelleschwaben.de

Har ni sett avplockade bilar nekade bilar osv särskilt på dessa evenemang??

Såhär som under ungefär är hur jag vill köra banan då fungerar bilen klart bäst..

Kör:Saabsther ss7

Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Turistkörning är 99% att du inte släpps ut.

När det gäller trackdays så är det som du själv listat ut ett lotteri.

Om du aldrig har varit på ringen (min gissning utifrån din skrivning) så tror jag att du skulle ha väldigt roligt utan aero mods. Det är en så krävande bana och det tar de flesta chaufförer ca 30-50 varv innan man börjar köra fort. Dvs en track day kommer inte räcka för att lära sig banan och köra fort.
För många tar det betydligt längre tid.

Om du åker kommer du hursomhelst få en fantastisk upplevelse.

Diket
Kalmar
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Tack för svaret..

Jag har varit på ringen innan ja inte särskilt många varv men det är skitsamma jag är inte där för att jaga varvtid med denna bilen det funkar inte det har bara en utgång och det är räcket...

Aerodynamiken handlar om att när man har justerat en bil för att fungera med flera hundra kg downforce så fungerar den inte längre bra utan den är för hård den blir lömsk och hal i bakänden osv ja har man inte kört en extremare övermotoriserad racebil är det svårt att förstå...

Ja det där med hur fort man lär sig och åker fort är individuellt men skitsamma då tiden inte jagas men denna går fort även med marginalerna kvar...

Men har ni när ni har varit där på någon trackday varit med om liknande scenario där folk blivit avvisade??

Givetvis vill ju helst ingen ha mig där men kommer dom neka mig??

Mycket tacksam för era tankar om detta

Mvh

Kör:Saabsther ss7

Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004

Maila och fråga? "Kommer ni låta mig köra med min bil i detta utförande?". Beskriv bilen och skicka med en bild eller två. Det behöver väl inte vara svårare än så?

Supramannen

Här sen Feb 2003

Diket skrev:

Ja det där med hur fort man lär sig och åker fort är individuellt men skitsamma då tiden inte jagas men denna går fort även med marginalerna kvar...

thumbs up

Nürburgring
Detta med tillåtna bilar och modifieringar..
2522 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande