| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hitta kort M10 banjoskruv
|
1767 besök totalt |
|
Har problem med mina nya bromsar, banjoskruven bottnar innan kopparbrickan kläms. Hade behövt en M10x1.0 med 18mm längd, var hittar jag det snabbt och gärna nära Göteborg /Tomas _________________ Tomas Gustafsson |
||
|
jag hade samma problem, men eftersom jag e less på alla småutgifter så tog jag bågfilen å fimpade ett par mm. man får lägga lite kärlek på att fila till den så man inte drar sönder gängorna, men det var inget problem
den verkar fungera lika bra som en som e köpt i rätt längd
_________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||
|
Eller så spänner man upp den i borrchucken och drar av den med vinkelslipen medans den snurrar så blir den perfekt! Så jag kapar de mesta av mina skruvar. Större skruv tar man i svarven..
_________________ Oscar olander - Sthlm BMW 335i Touring |
||
|
Re:
Dom flesta "vanliga" borrchuckar öppnar väl 13mm, å en M10 banjo har väl 14 ish mm nyckelgrepp _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||
|
Re:
Eller så spänner man bultskallen i skruvstycket å bågfilar som dom gamla grekerna gjorde
_________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1767 besök totalt |