Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Konkörning?
<<   1, 2, 3, 4
5366 besök totalt
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



SecretAgentMan skrev:
Det är ju det jag förespråkar - varierade konbanor - inte detta konstanta snirklande som helt klart gynnar små gti-bilar och diverse sevenreplikor (oj vad jag vill ha en sådan för övrigt).


Weight is the enemy! När man korsat till "the dark side" kommer man aldrig tillbaka.

(jag ställde mig för övrigt på vågen i morse och insåg att jag gjort mig av med 4kg vikt sen i mitten av juli thumbs up )

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



offtopicvarning

Nu gillar ju jag brutal kraft och vinterkörning med...en seven skulle vara ett komplement - då med en rapp sugmaskin (man kanske skulle slakta gamla bruksgsi:n när det blir dags ).

Har man en gång provat riktigt fyrhjulsdrivet med lite ork och spikdäck på is....etc.

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17370



SecretAgentMan skrev:
Har man en gång provat riktigt fyrhjulsdrivet med lite ork och spikdäck på is....etc.

/J
Flera jag pratat med ställer av sina EVos och Subbor på vintern.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Lennart Mäkinen skrev:
SecretAgentMan skrev:
Har man en gång provat riktigt fyrhjulsdrivet med lite ork och spikdäck på is....etc.

/J
Flera jag pratat med ställer av sina EVos och Subbor på vintern.


Tragiskt! Kan du inte tala dem till rätta?

/Uffe

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13185

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

SecretAgentMan skrev:
Vad alla snöade in på begreppet turbobilar... ...varken jag eller min bil passar särdeles bra i små och kringliga banor.



Kände mig lite träffad där...
Det är ju bara det att det är så himla kul att åka konbana, oavsett vad slags bil man har.
Självklart så finns det ju mer eller mindre lämpliga bilar för konbana a'la manöverprov, men det kan ju också vara så att det har mer med personliga preferenser än bilen att göra.
Det kanske konstigt nog finns en och annan som helt enkelt inte gillar att åka konbana...

_________________

Rice and shine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41602

Forumägare
Forumägare

Jag tror jag ALDRIG kört en konbana jag tyckt var tråkig

_________________
Magnus Thomé
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Klas NSX skrev:
Magnus Thomé skrev:

Man kan använda hela rondellområdet


Jag vill minnas att Gti-klubben hade en RS-bana i rondellen för 3-4 år sedan, mycket skoj.

om ni går i funderingar kring vilka koner ni ska ha så vill jag flagga för låga och mjuka. Vägverketkon lämnar så tråkiga märken och sprickor på efter sig.


Det stämmer. Jag var med och lade den banan då.

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
griml0ck
Stockholm
Här sen Okt 2003
Inlägg: 103



Tycker den var kul ändå RS banan ni la på Lunda Lennart! Nog för jag mest var frustrerad hela tiden för jag körde på en kona här eller där. Men det var ju inte bilens fel Har kört en del konbaner tidigare, men aldrig någon så tight som Lazzat banan. Sätter ju helt klart föraren på prov. Att det går att köra fort med snabba turbo-järn visade väl Mattias med den svarta evo6:an upp ganska fint tycker jag Så man har väl en del o träna på till nästa knix-bane träffen

Nästa gång i oktober ska jag ta med erfarenheten (och R-däcken, för nu har jag blodtand ) jag fick förra gången, förhoppningsvis får man till en repa man kan vara nöjd med då Fick aldrig till nån repa jag var nöjd med, men man kan ju inte lyckas jämt

Sedan ang. att inte använda bilen på vintern kan jag ju säga att jag kör oftare och hårdare på vintern Brukar gå åt en 50-80 liter bensin per körning på vintern, så man har inte råd o modda den nått under vintern Det gör ju inte lika ont o köra av i snön oxo. Nog för en smäll i 90 in i en snö vall känns rätt bra

_________________
Johan Vikström
Citera
xEmil
Sthlm/Haninge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 180



griml0ck skrev:


Nästa gång i oktober ska jag ta med erfarenheten (och R-däcken, för nu har jag blodtand ) jag fick förra gången, förhoppningsvis får man till en repa man kan vara nöjd med då Fick aldrig till nån repa jag var nöjd med, men man kan ju inte lyckas jämt



hhmmm vad ska jag hitta på tills den tävligen för att lyckas köra ifrån dig då da? ne nu ska jag inte vara sådan jag fick några bilder på din subba som jag ska kasta upp på nätet om du e intresserad!?

jag tycker att en konbana ska vara lagd så att bilen inte ska spela någon stöttre roll utan det är föraren som ska sätta tiden inte bilens motoreffekt...

RS banan på lunda i söndags tyckte jag va mycket rolig... Mäckinen- den lyckades du bra med! med lite korrigering utav mig så klart

_________________
//Emil Wahlund
/Haninge
Citera
Allmänt banåkaforum
Konkörning?
<<   1, 2, 3, 4
5366 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande