Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata -93 Roadsport C | << 1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 43, 44, 45 >> 19 besök senaste veckan (176902 totalt) |
Kära postnord/DHL/UPS-gudar, skänk edra bilar slöa motorer och GPS-navigatorerna felaktiga koordinater. Låtom Dennis köra på långsamma däck så vi andra har en chans. Amen _________________ Pontus Fyhr |
||||||
_________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Lite mera frågor såhär när medans snön faller och tankar går till hjulen, Vad för fälgar är det på bilden & däckdimension, ser ut att vara Kumho v70A _________________ Martin W. Norlin "For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen." |
||||||
Fälgarna är compomotive cxr och däcken 235/45. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Får du upp temp i så breda däck?
Vi körde 195or på vår honda civic på mantorp i typ 10 grader. (90hk och 900kgish) Tror vi toppade på 40 grader fram och knappt 30 bak De va lite pinsamt att jag höll på snurra på väg ut till lineup _________________ Chriss Rice Mazda MX-5 Roadsport C #61 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270 Opel speedster https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779 |
||||||
Det här blir väldigt intressant att följa. Fick också höra att mina 245:or bak var alldeles för breda för C men det gick ju bra på den tiden och med det jag vet inag hade det gått ännu bättre (jag hade ju alldeles för vekt chassie och alldeles knasigt mjuka krängare så med dagens mått mätt så gick det ju inte jättesnabbt, typ strax under 1.10 på Knutan). 13" - väldigt intressant!!!
_________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||||
Mina bakdäck är också 245. Har inte mätt så mycket temperatur på sistone, men de blir minst lika varma som fram _________________ Pontus Fyhr |
||||||
Det är 2018 och kanske dags att skriva ett par rader här...
Nu har jag kört två ggr med den 6-växlade lådan och 13"-hjulen (nu med 215/50-13). Det går rätt OK, men många felväxlingar har det blivit (inte helt klart varför). I fredags på GRC trackday på Ring Knutstorp lyckades jag i alla fall nå ett av mina mål - att komma under 1:10 med en 1,6-liters miata. 1:09.86 närmare bestämt. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Shit vad Miatorna imponerar. Var längs banan var det svårast att kapa det sista? _________________ Magnus Thomé |
||||||
bra jobbat! 8 sekunder snabbare än vad jag gjort med min på NB 1,8 på gatdäck..... /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||
Jag vet faktiskt inte riktigt; det handlar kanske mest om att inte göra någon miss; en eller ett par tiondelar försvinner ju direkt. Detta var första gången jag körde med datalogger och när jag jämför det bästa varvet med andra som är nästan lika bra ser jag dels tydliga skillnader, dels att jag i vissa sektorer kört snabbare på de sämre varven. Det senare är iofs inte nödvändigtvis så konstigt; strunta i att bromsa i sektor 1 så får du ju en bra tid där, men en betydligt sämre (om någon alls) i sektor 2. Jag tror att jag kan plocka åtminstone en halv sekund till. Det mesta förmodligen från idioten till start/mål. I MX-5 Cup hjälper det ju tyvärr inte mycket eftersom jag tappar runt 2 sekunder på rakan mot de motorstarkare bilarna, men det är ändå kul att se hur snabb en 1,6:a kan bli. Jag får kanske starta en egen klass i TA. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Tack för det! Gatdäck är en utmaning att köra fort med... kommer fortfarande ihåg när jag körde slut på ett set helt nya S03 på Kinnekulle... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Oskuldsfulla tider... |
||||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Det kan nog stämma. Bilen är lite stabilare nu. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Ajdå - bildbevis! _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
|
||||||
Jo... mina löften om finishhöjning har jag inte infriat än... MEN... nya fina fälgar är på gång! OCH... mitt garage har fått ett fint golv. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata -93 Roadsport C | << 1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 43, 44, 45 >> 19 besök senaste veckan (176902 totalt) |