Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Saab aru 9-2x Aero
1 besök senaste veckan (1809 totalt)
nick-nyc
Simrishamn
Här sen Sep 2005
Inlägg: 55


Trådstartare
Så flickvännen är trött på alla skrangliga Alfor och insisterade att jag skulle skaffa en kombi och vinter-värdig bil... Så jag tänkte till. En Lancia Delta Intergrale passar ju bra till dessa mått, men kan tyvär inte importeras till Staterna. Subaru WRX e ju en kul bil, men lite för mycket groda för min smak... Mitsubishi är lite för dyr, och inte kombi. Så en förmiddag när jag hade det lite segt på jobbet såg jag på AutOMotorSport.se att SAAB hade $5000 dollar rabatt på SAABaru'n så jag ringde en dealer och de hade en med ett löjligt billgt GM (hemska människor) lån och lite mera rabatt. Så nu har man "famijle-bil"

Har hitills kört ca: ett par mil, men måste säga att den är ju lite kul när turbon kickar in.

Denna kommer inte att bli en ban bil, men några track-days och kon-banor kommer den att få se. Och nuförtiden när Alfor är Fiat med Opel motorer känns det inte så dåligt att köra SAABaru... Alla Alfor stannar i familjen.

Första bilden på SAABarun



Mer bilder och test rapporter kommer.

Tjo! Niclas

_________________
Niclas Ericson

1969 Alfa Bertone | 2006 SAABaru 9-2X Aero | Snart 2016 Alfa 4C
Citera
Christian A
Borås
Här sen Feb 2005
Inlägg: 22



Kul bil! Tycker faktiskt inte att de är så hemska, trots väldigt oblyg badge engineering. thumbs up

_________________
Christian Almquist
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Jag håller med, helt klart den snyggaste Impreza som finns... thumbs up
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Saab aru 9-2x Aero
1 besök senaste veckan (1809 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande