Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) Äntligen Alx! | << 1, 2, 3 ... , 12, 13, 14 >> 66132 besök totalt |
|
||||
Menar inte att pissa på någons parad men han kanske inte är så bra helt enkelt? Han har testkört för Renault och de har inte skrivit avtal, inte ens testförare? Han säger att pengabiten inte är något att oroa sig för.. Visst vore det kul med en svensk i F1 igen, men som jag har läst så är det bara Alx och inget team som har sagt att han är aktuell? _________________ Mvh / Daniel Ene |
||||
_________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Den här platsen har väl Alx tackat nej till om jag fattat rätt?
http://www.autosport.com/news/report _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
||||
Jag kan ha missuppfattat det, men det står ju att han ska hålla på med "F1 Roadshow" bland annat? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
PRESSRELEASE
ALX DANIELSSON STOCKHOLM, 2008-02-05 Alx, DMS och Metro skriver nytt tvåårsavtal! Alx Danielsson, Danielsson Motorsport och tidningen Metro ingår ett nytt tvåårigt sponsoravtal som sträcker sig över säsongerna 2008 och 2009. Det nya avtalet är en utvidgning av det samarbete som inleddes redan 2001 och som har tagit Alx ut på den internationella racingscenen. Avtalet innebär också att Metro blir en av Danielsson Motorsports huvudsponsorer. - Metro har varit en enormt viktig samarbetspartner för mig och jag är mycket glad över att vi kommer att fortsätta arbeta tillsammans, säger Alx Danielsson. Våra steg ut i den internationella hetluften har skett hand i hand och jag hoppas att vi även fortsättningsvis kommer att utvecklas tillsammans. För Metro innebär avtalet nya möjligheter att förstärka det egna varumärkets värden säger VD:n, Andreas ohlson. - Alx har en tydlig profil som en utmanare och entreprenör och det ligger helt i linje med de värden som vi vill kommunicera med vårt varumärke. Precis som Alx försöker vi göra det omöjliga möjligt och spränga gränser. Förutom att Metros logotyp kommer att exponeras på de bilar Alx kommer att köra under de kommande säsongerna, innebär det nya avtalet också att Danielsson Motorsport, tillsammans med partnern Mantorp Park, skapar nya affärsmässiga förutsättningar för tidningen på hemmaplan. - Vi kommer att erbjuda Metro nya möjligheter att möta läsare, kunder och annonsörer genom de aktivitetsdagar som vi kan arrangera tillsammans med Mantorp Park, säger Alx. Vi har dessutom möjlighet att ta emot gäster ute på tävlingsbanorna och ge en unik inblick i tävlingsverksamheten på ett sätt som få andra kan erbjuda. OM METRo Metro är Sveriges mest lästa morgontidning med mer än en miljon dagliga läsare. Tidningen är en politisk obunden nyhetstidning där läsaren får en bred och snabb nyhetsöversikt över de senaste dygnets viktigaste händelser i staden, landet och i världen. Metro startade i Stockholm 1995, 1998 i Göteborg och 1999 i Malmö. Den genomsnittliga lästiden är cirka tjugo minuter och ingen annan morgontidning i de tre storstäderna läses till så stor del av innehållet som Metro. Det ger höga observationsvärden på annonserna och valuta för pengarna. Totalt har Metro i Sverige 1 549 000 läsare. Metro Stockholm har 715 000 dagliga läsare, Göteborg 298 000 och Skåne 279 000 enligt orvesto 2006:1. I världen finns Metro nu i 21 länder i 69 editioner i 93 storstäder och är världens största internationelladagstidning med över 20 miljoner dagliga läsare. http://www.metro.se SPONSORER METRo, http://www.metro.se ARLANDASTAD MOTOR TOWN, http://www.motortown.se MANTORP PARK, http://www.mantorppark.com NEH, http://www.neh.se LÄNKAR Alx: http://www.alx.nu DMS, http://www.danielssonmotorsport.com PRESS Presskontakt: Joakim Tärnström, +46 (0)70-779 33 42, mail: jtarnstrom@racingmedia.se Allt innehåll är fritt att publicera. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Klistrar in lite skvaller...
|
||||
Som vanligt tyvärr när det gäller svenskar med talang inom motorsport så verkar det inte finnas tillräckligt med finansiella muskler för att få upp dom i toppen...(F1)
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
_________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
I allmänhet ja, men att Fisichella tog platsen hos Force India berodde inte på någon stor plånbok. Att Alx någon gång skulle haft 90% chans för den andra FI-bilen har jag ju svårt att tro, vare sig de vid det läget jagade en proffsförare (Fisichella, Liuzzi, Ralf, Montagny, Klien) eller en förare med pengar (Rodriguez, Yamamoto, Filippi)... _________________ Jimmy Magnusson |
||||
Lite långsökt, men en av Alx främsta konkurrenter 2006 tar ett steg tillbaka:
http://www.autosport.com/news/report _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Nja, JTCC blev det: http://www.eurosport.se/motorsport/s _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
Hexagon är sponsor till Red Bull:
http://www.hexmet.co.uk/images/press Vad har detta med Alx att göra undrar ni? En av de större ägarna i Hexagon heter Maths o Sundqvist: http://ekonominyheterna.se/nyheter/s Vem är Maths o Sundkvist? http://www.fastighetsvarlden.se/zino Aha! Både Alx och Maths o är jämtar! oerhört långsökt resonemang, men varför inte? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Nu vill man ju inte pissa på någons grav, all respekt för ove " Påven" R.I.P....
Men skulle inte den mannen kunna ha gjort mer för svenskarna som strävar mot Formel 1? På ett sätt tycker jag att han som ansvarade så oerhört mycket för Toyotas f1 satsning kunde väl på något sätt skjutit på en hel del för en svensk? Jag vet inte... Men så känns det! _________________ Tomas Berg |
||||
Alexander Storckenfeldt var väl med i någon form av ungdomsprogram som Toyota hade, men han levererade ju inte... Gamla nyheter, men Alx ska ju dra västerut: http://www.ltz.se/artikel_standard.p _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
PRESSRELEASE ALX DANIELSSON STOCKHOLM, 2008-09-01 ______________
Alx Danielsson återvänder till Formel 1 med ING Renault F1 Team Alx Danielsson återvänder till Formel 1 tillsammans med ING Renault F1 Team, när han under helgen den 5-7 september rattar en av stallets bilar på Le Mans. Danielsson, som testade med det Enstone-baserade teamet på Silverstone förra sommaren och gjorde sitt andra F1-framträdande vid Rotterdam RaceSalon senare under året, kommer att köra Grand Prix-bilen R27 som en del av programmet vid World Series-tävlingarna på den berömda franska banan i slutet av den här veckan. Danielsson vann själv World Series-mästerskapet säsongen 2006 och då även bland annat den franska deltävlingen på Le Mans. - Jag är självklart glad och hedrad över att få chansen att köra en F1-bil och arbeta tillsammans med ING Renault F1 Team igen, säger Danielsson. Jag kommer att köra en av världens snabbaste bilar i full fart vid ett flertal tillfällen under helgen, och ser fram emot att på nytt återvända till Le Mans. När jag lämnade banan senast hade jag min seger att glädjas åt - den här gången kommer nog leendet att vara ännu större! Jag kommer att göra mitt allra bästa för att fortsatt nå upp till de krav som hela ING Renault F1 Team ställer, och bidra till en oförglömlig upplevelse för åskådarna på plats. Colin Hale, ansvarig för ING Renault F1 Teams Roadshow-program, är glad över att träffa Danielsson igen efter att ha varit en viktig del av förra årets testsessioner med svensken. - Vi ser definitivt fram emot att arbeta med Alx igen, han har gjort ett bra jobb åt oss tidigare, säger Hale. Alx var mitt förstaval när den här möjligheten dök upp, och det är skönt att han var tillgänglig för att köra bilen. Betydelsen av det speciella eventet innebär att en privatjet har bokats för att flyga från Stockholm direkt till Le Mans. Väl på plats kommer Alx sedan att gå igenom ett omfattande utvärderingsprogram, vilket betyder många varv i F1-bilen. - Att få det här fortsatta förtroendet från ING Renault F1 Team att representera dem på så legendarisk mark som Le Mans är fantastiskt, avslutar Danielsson. Att jag kan banan tillräckligt bra för att ha vunnit på den i World Series senast kommer också hjälpa mig att komma upp i fart snabbt. Jag kommer till och med att få betalt för att dyka upp, och skulle kunna kalla mig för en av få professionella F1-förare i världen idag! Jag är säker på att vår körning blir uppskattad, och mina mål för framtiden förblir - som alltid - oförändrade. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Elitracing (åskådarracing) Äntligen Alx! | << 1, 2, 3 ... , 12, 13, 14 >> 66132 besök totalt |