| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Typ 1 1500 -67, avsommnat raceprojekt
|
907 besök totalt |
|
Ska nu sälja min bil med en tår i ögat. Jag känner inte att jag har motivation att fortsätta bygget som det är nu. -Bilen är en Typ 1:a 1500 från 1967, som jag börjat bygga om till att bli en dragracebil. Plattan är rostlagad och slipad plåtren varpå POR-15 har lagts på, mycket slitstark. -Bur av SBF-godkänt material från finess, deras "Rallycross och racing", är ihopsvetsad (skurvad i plattan så de går att dela på). Några lösa rör finns fortfarande att svetsa dit men grundburen sitter ihop. Ytrost finns på buren i bilen då jag inte behandlat den och den stod still en hel sommar. -Fästen för IRS-bakvagn är isvetsat och bärarmar och växellåda från en -73:a följer med, 944 Turbo torsionsstavar. Solida svetsade fästen för växellåda i platta. Ingen motor. Bakvagn försärkt med s.k. Cup-stag -70mm kortat Grubenwerks-framvagn -Karossen är ganska våldtagen, bland annat urkapat(inte snyggt) för buren eftersom jag fick för mig att kunna lyfta karossen från plattan med buren fortfarande på. Baken är avkapad, fronten har blivit plockepinn. Relativt hela dörrar medföljer. Ingen inredning eller instrument. Se: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43425 för bilder på arbetets gång. Som den står nu:
Utgångspris: 10 000 kr, öppen för förslag såklart... Bilen står i Bjuråker, 4 mil från Hudiksvall i norra Hälsingland, bilder på någe speciellt? Ta kontakt så fixas det. Kontakt via PM, mail (arvid.ab@gmail.com) eller tel (0730 962 911) |
![]() |
SÄLJES
|
907 besök totalt |