Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2022-09-18 Challenge på Lunda med SSC | 1, 2 >> 1145 besök totalt |
Tack för en toppendag. Blev massor kört och som alltid en massa trevliga att prata med. Stämning på topp och kul att se flera köra riktigt snabba varv.
För egen del är det dags för nya däck och som vanligt mer körtid. Ringrostig som jag var blev det inga rekordtider men att bilen höll ihop trots byte av motor, växellåda och bakaxel ser jag som en vinst i sig _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
Tack själv Jonas och alla andra som medverkade!
Själv fick jag inte jättemycket kört innan lunch men framåt eftermiddagen när det glesnade på banan kunde jag mata desto fler rundor. Nytt PB på dagens näst sista runda (den sista hoppades i vanlig ordning över för att undvika tråkigheter) med en låg 1:19. Vi hoppas på att kunna få upp lite tider inom kort! MVH, Kristofer _________________ Kristofer Åhlin |
||
Stort tack till alla som var med och bidrog till den goa stämningen. Det var en toppendag med gott om körtid
Stort tack till Falkarna som ordnade hjulvinklarna på min bil i depån innan körning Arbetet var bevisligen bra utfört då jag förbättrade min bästa tid på gatdäck med 1,5 sek _________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||
|
||
Det var så lite så - kul att det gjorde nytta. |
||
Jag vill också passa på att tacka för ett bra och proffsigt arrangemang.
Sen var det jädrit kul också. Många som verkligen maxade allt vad de kunde, och lite till. (Undertecknad te.x.) Skönt att inte ha en massa effekt så man måste få till bra tider. Även om jag blir riktigt imponerad av de som gör det. Men jag satte pers i alla fall. Och hade två efter varandra körda varv med exakt samma tid. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||
Stort tack för en väldigt trevlig dag!
Som vanligt ett trevligt gäng att snacka med. Bra arrangerat av SSC. Får väl ta och tacka Catrine med flera för jobbet med tidtagningen. Det gick fort idag. 1:16.18 mäktade jag med på en bana som kändes hal i början men efter lunch greppade riktigt bra. Så förbättrade en hel del. Kör 235 breda nu. Tidigare PB var satt med 225or. Imponerande att se Mattias köra. Det går otroligt fort, men ser lugnt och städat ut på film. Mycket bra kört! Lite film från mig: Och lite köranalys: Röd är 1:16.18 Orange 1:16.40 och Blå 1:17.10 som var min bästa tid sen tidigare. Jämför röda varvet mot det blåa: Lila markering: Går fort i första chikanen. På acc-grafen ser man att jag lite fegt duttar med bromsen på orangea varvet. En tiondel snabbare där. Svart markering: Vågar ladda på mer ut ur chikanen. Står inga däck i innerkant och kan vara att jag vågar mer då helt enkelt. Får även med mig mer fart ut ur "parabolican". Tar ca en halv sekund genom och i efterföljande parti pga mer fart ut. Blå markering: Jag bromsar i senaste laget och man se att jag tappar fart i kurvan. Man hör en svordom på filmen. Jag lyckas ändå få med mig farten ut. Röd markering: Nytt spår. Släpper gasen istället för att bromsa. Tappar lite fart in i böjen men får med mig mer fart ut. Man ser även att jag har 1.25g i sidoaccelaration istället för 1.0g. Kapar ca 2 tiondelar. Bilder kommer senare. _________________ |
||
Kul att du fick blodad tand. Fixade grepp till denna skönsjungande best, kompletterat med snyggt rattande _________________ Stefan Söderstedt |
||
Får också tacka så jätte mycket för att man fick va med och köra som den glada nybörjaren man är! Alltid lika kul att få va med när SSC kör. Riktigt trevligt och glatt gäng! 1.23 va min bästa tid och det är jag väldigt nöjd med!
Elias Silvriga e36 m3'an _________________ Elias Sundström E36 M3 3.0 numera 3.2 -93 |
||
Jag har med mycket benäget bistånd från Swedish Subaru Clubs Kristofer Åhlin knåpat ihop en resultatlista.
Tack Kristofer! Stor reservation för eventuella märkligheter och sakfel. |
||
|
||
Okej - respektabel tid! Vill inte på nå't sätt förringa din insats, men jag har ju testat ett gäng olika däck genom åren och R1R är ju ett däck, kanske i gränslandet, som jag själv tycker uppträder absolut mer som ett R än ett gatdäck. Styv stomme och en gummiblandning på dessa som mycket mer fungerar som R-däcken 881 och 888. Toyo justerade iofs ju någon gång under R1R'ens produktionstid TW-märkningen från 140 till 200 för vissa batcher och dimensioner om jag minns rätt vilket ju iofs gör det ännu mer knepigt att klassificera det. När jag funderade på Aldebos tid tänkte jag mer på vad som körts med vanliga reguljära UHP gatdäck. Typ Ps4(s), Conti Sportcontact, GY Assymetric och liknade. https://rejsa.nu/info/info_rdack.php |
||
Eftersnack 2022-09-18 Challenge på Lunda med SSC | 1, 2 >> 1145 besök totalt |