Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf Gti 1.8T 20V -86 | << 1, 2 10146 besök totalt |
Var och hämtade min nysvetsade IC i lördags.
Kom hem och skulle provtrycka den så att man var säker på att den var tät (det sa svetsaren till att jag skulle göra). På men lite anslutningar, en trycklufttsregulator och skruva sakta upp trycket. Men precis när nålen på manometern lyfte så började det att pysa. > Stoppade ner skiten i en balja med vatten och kom fram till att det inte var så lätt åtgärdat pga. att den läckte mellan cellpaketen oxo (2st som är ihopsvetsade) + på 8-10 andra ställen. Ska bli intressant att höra vad han säger om att den inte är tät När jag kommer dit imorrn. Då får det bli till att bygga om en Iveco IC istället samt att byta vattenkylare till en som är lite mindre annars så kommer jag inte fram med rören. och vad jag kommit fram till med att lämna iväg den till svetsning är att det har gått 2veckor åt käppen. Kunde lika bra svetsat den själv så hade jag inte kunnat skylla på någon. För sämmre kunde det väl inte blivit Tiden börjar bli knapp tills det är körning med GTI klubben på Sturup den 2 maj och bilen skall regbes innan dess. Men i värsta fall så får jag väl ta min vardagsbil och köra med. En golf -93 GTD _________________ /Lenny Stålhammar Golf mk2 1.8T 20V |
||||
Då sitter Iveco ICn på plats samt att tryckrören är tillpassade samt ihop punktade.
Det blev inte den kortaste vägen på rören men den enklaste ICn skall tas av ~35mm på höjden då den slutar under spoilern vilket inte är så väldigt bra Det som saknas till motorn nu är ett expansionskärl och att svetsa tryckrören samt lite färg på dom och lite andra fästen mm. _________________ /Lenny Stålhammar Golf mk2 1.8T 20V |
||||
Spännande bygge.
Har en F.D arbetskamrat på VAG i Uddevalla som håller på att bygga en likadan bil som din. Kul med nya idéer. |
||||
ojdå, det var inte kortaste vägen direkt. Du har inte funderat på att köra luften andra hållet genom Ic:n. Eller sitter det kanske 'flärpar' innuti? Skoj bygge annars. _________________ David Lindblom |
||||
Tanken har slagit mig men då behöver jag ett annas (TT 225, S3) insug som har spjället åt andra hållet och det är där inte tid till just nu. Men detta är förhoppningsvis bara tillfälligt Annan turbo mm kommer till hösten o då blir där mera plats att bra röret ovanför motorn. _________________ /Lenny Stålhammar Golf mk2 1.8T 20V |
||||
Då är bilen 'klar' och jag har fått en regbesiktnigs tid imorrn em.
Så man får väl hoppas att det går bra. Bilder kommer att komma imorrn kväll. Då det är lite mörkt att ta kort nu. _________________ /Lenny Stålhammar Golf mk2 1.8T 20V |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
YESnästan
Är nu hemkommen från besiktningen. Registreringsbesiktningen gick ungefär som förväntat, GODKÄNNT Men kontrollbesiktningen gick inte lika bra > blev 2st 2or. Strålkastare halvljus, ur funktion Stopplykta, ur funktion Halvljuset VET jag att det fungerade igår för jag var ute och provkörde en liten runda när det var skymning/mörkt. Men bromsljuset har jag faktist inte kollat om det funkade (ja, jag vet att det är lite slarv) Hoppas att 'nisse' tycker att det är okay med de stora kofångarna för att dölja ICn lite EDIT: ändrat en del stavfel _________________ /Lenny Stålhammar Golf mk2 1.8T 20V |
||||
Gött mos !
Själv har jag kontrollerat både halvljus, bromsljus och skyltbelysning så den delen ska gå bra. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf Gti 1.8T 20V -86 | << 1, 2 10146 besök totalt |