| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Missa inte Motorjournalen
|
10 besök senaste veckan (12581 totalt) |
Sånt gillar inte jag, att sitta och vänta i flera sekunder mens luckan där telefonen ligger öppnar sej. >
Kompisen har byggt ett hus för 2.6 mille, där är kökslådorna kullagrade och sen är det en grej som bromsar upp och tar över stängningen sista centimetern. UTAN fåniga elmotorer som det alltid är på bilar när det ska vara någon sådan funktion. Det imponerar på mej. Kvänum tror jag leverantören heter (men det är väl ungefär Maybachpris på dom). Åter till topicet. Som vanligt nuförtiden var det i stort sett bara det köpta, engelska inslaget som var nåt. Den där Ted Björk, jobbar han på Audi? _________________ Johan Rådlund |
||||||
|
"Den där Ted Björk, jobbar han på Audi?"
Likadnant med Joppes inslag om Polon. Vad gav det . Värdefull programtid helt till spillo... Har dom problem med att fylla tiden?
För att inte prata om inslaget om den där jädra hunden!!! Riktigt bottennapp! _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||||
|
Tycker det känns som deras biltester är att de läser upp det officiella pr-bladet från biltillverkaren tyvärr.
jag vill se lite mer RIKTIGA biltester. Vad sägs om slalombana med bilen?, bromstest, undanmanöverprov. om de testar mot ngn annan bil, visa båda på varsin del av tvbilden oxå, så man ser skillnaderna rejält. ngn bra testbana, där de kan testa alla bilar, med tider, men inga raksträckor bara.. kurvigt ska det vara hela vägen
(alla bilar går ju tillräckligt fort raktfram, men när det svänger..) _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
Var inte programet lite mer så förr? Tycker oxå att det är så jädrans ytligt nu mer. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||||
Värdelös bil, det gick ju inte att sova bekvämt i den...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
och här tittar MJ in till forumet i form av Sundfeldt. Kunde inte låta bli att replikera på att det engelska inslaget var det enda som var något att ha när du fick en fin resa i nya 612 Scaglietti, utan musik och genom alla växlar med en vacker V12-sång. Att jag kuggade upp lite för tidigt till sexan betyder bara att de där små vägarna vi körde på blir för krokiga uppe vid 240-250. Men vi fick bilden och ljudet! och för övrigt kan en rejsputte tycka det är skitskönt att bli transporterad i en Maybach. Snuttiga inslag diskuteras på redaktionen fram- och tillbaks, och när en tidssnäv produktion som vårens säsong ska ska snos ihop med någorlunda kvalitet får tiden ibland stryka på foten. och det betyder för min del att jag inte får så mycket tid till inspelning som jag vill. Med andra ord, testerna blir lidande. Å andra sidan, paradoxalt nog, ville redaktionen ha lite kortare och rappare inslag. Och därför finns behovet av alla listor, småinslag och käcka infall. Men vi får hoppas att vi får gå tillbaka till den mera fylliga inslagsvarianten och mer än en dags inspelning av testerna. Just det, det kan vara på sin plats att poängtera att kvalitets-TV kostar och tar en djävla massa tid att producera. Det finns inga genvägar. och kvalitet är det vi hoppas och tror att vi gör, även om vi självfallet kan och ska bli ännu bättre. _________________ Peter Sundfeldt |
||||||
|
Wow, en chans att komma med konstruktiv kritik som kanske når fram utan att silas flera gånger kan jag inte låta går förbi.
Det jag saknar mest är nog Kenneths beg-test av äldre mera prestandabetonade bilar. Reportage från SLC Locost eller 1000cc cupen tror jag skulle vara mycket uppskattat. (Dvs visa att det finns racingserier som inte kostar skjortan och halva byxorna. ) Annars tycker jag nog ni gör ett helt ok program, lite för lätta frågor ibland på tävlingen bara men annars ok. Å självklart....ni kan aldrig visa för många Sciroccosar....
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
|
Smaken är ju som baken... man kan inte få alla nöjda. Speciellt inte om man heter Joppe
Snacka om älskad eller hatad, hehe!! Det är bara positivt tycker jag, hellre det än tråkigt slätstruken.
Men Thed kan nog göra bättre inslag än det han gjorde om Audin, alldeles för mycket läst ur pressmaterialet, eller iaf kändes det så. Blir en lite trist bismak av reklamfilm då. Gillade inslaget om dieselräserpuggen häromsistens. Luktade det som om man gjorde popcorn runt räserbanan? Det gjorde det när något SLC-team härom året körde på rapsolja eller vad det nu var för något
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re: Missa inte Motorjournalen
Jag som sysslar med detta på hobbynivå kan bara hålla med. Ska man göra nåt tar det fruktansvärt lång tid och det är alltid nåt som strular, en kamera som lutar lite fel eller ljudet som distar etc. Sen när man är klar att åka ska vädret passa också. Man kan ta flera hundra bilder nere på Ringen t.ex. bara för att upptäcka att fokus var fel. Det såg bra ut på 1" monitor men inte på en 20" datorskärm. Gillade ert reportage om hULK:en! (E55T AMG)
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Hehe! Minns mycket väl inslaget från DFDS / BMC långlopp med hundkojorna i ösregn. Bilen läckte in ordentligt underifrån
|
||||||
Måste vara lätta frågor så att många ringer.... nån måste ju betala bilen. Michelin Porsche Challenge Klass 3 är billig......
_________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Ville ju bara ha själva funktionen fast inte till samma pris typ finns det någon Biltema-variant på gångjärn och lådhurtsrullar ?? så man kan bygga själv sen resten...
|
||||||
Va fint det kan bli
|
||||||
|
Många synpunkter... bra! Det blir svårt bemöta alla men jag ska försöka. om det någon är som tycker att frågorna är för lätta så är det jag, men redaktionen förbjöd mig att göra några frågor... de tyckte mina var för svåra, "då är det ju ingen som ringer". Och helt riktigt, svaren ska ju betala bilen som ju inte är helt gratis. Kommersiell TV när den är som sämst! Joppe hyllas av många och irriterar också några, så ska det vara. Attityd framför slätstruket. Detta forum tilltalas möjligen mer av det raciga och det är vare sig Joppes eller Kenneths väska eller kopp te. Theds Audi-inslag håller jag med om att det var "broschyrmässigt", men så hoppade han också in för mig på volley och det är inte lätt att rapportera om en ny bil bara så där med ringa erfarenhet. Theds uppgift som gästförare har varit att berätta om företelseer han är nyfiken på eller kan. Diesel-Peugeoten var chassimässigt en riktig racerbil och kan du bara lära dig att köra på vridet, tolerera lågvarvsljud och njuta av rapsolje/dieseldoft (inte så mycket popcorn, nej), är det definitivt en tävlingsform att njuta av. Jag kan ju inte se era inlägg samtidigt som jag skriver svaret (kan man göra det?) och då missar jag väl något. För övrigt blir det Radical i sommar för mig tillsammans med Thomas Fogdö. Kanske också ett inhopp för ett MJ-inslag i Carrera Cup. Jag tittar in om ett par dagar igen, kör inte försiktigt, bara bra. _________________ Peter Sundfeldt |
||||||
|
Re: Missa inte Motorjournalen
Hej där Peter!
om du scrollar ned lite när du skriver svaret så ligger hela listan med alla föregående skrivare där
Hoppas att du ni inte missat att vi ändå konstaterat att MJ är det bästa motorprogrammet på svensk TV (som lätt missas av alla klagomål och önskningar)
|
||||||
|
Jag håller med om att MJ är det bästa programmet.
@Peter: Men numera tittat jag inte så mycket, tidigare missade jag inte ett program. Antingen har kvalitén sjunkit eller så har mitt behov mättats. Du antyder ju att budgeten är mer pressad än tidigare och jag gissar att det är därför kvalitén sjunkit. Det är också trist att det är billigare att köpa in andras material än att producera själv, men de engelska programmen håller oftast mycket hög klass. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Äh... du är ju ute o kör RS6 på Nürburgring o andra banor ju... klart du missar program då
|
||||||
Jag erkänner att min bilbehov var lite mättat efter en Påsk i en RS6:a, speciellt efter att ha åkt 165 mil enkel. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
10 besök senaste veckan (12581 totalt) |