Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera 1984 Walter T:B | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 80 besök senaste veckan (39832 totalt) |
Jodå. Kilstermärke gör underverk för humöret! Står och väger vad man skall göra. Den är ju cool. Men användningen är på väldigt låg nivå. Jag uppskattar ju resorna runt EU till banor lika mycket som banåkandet nu för tiden. En 997 gt3 har skapat vill ha känslor. Till och med en 996á, (skulle kanske inte sålt den gule..) Och trailar är inte min grej. Tur det snart är vinter så man kan frossa i olika scenarier. _________________ Jens Lanvin |
||||
Har du testat med noice-cancelling-lurar? jag har bara hört gott om såna i gammelbilar _________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...Esset 911 -74 ...gul |
||||
This is the shit! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Jaha.
Det blir en säsong till i den vite. Inga nya bilar har ramlat ner i knät som jag har kunnat förvärva. Om nu världen öppnar så blir det Ringen i maj redan. Har två saker att tag i innan dess. Däck och stötisar. Efter lite diskusion med allehanda människor som kan något, så blir det 4á Bilistein. Rimliga pengar och beprövat. Däck är fortfarande en sak.. 16" blir det. 8" fram och 9" bak. 225/50 och 245/45 har flera. Trofeo ligger närmast till, gillade dom på 15", dyra men dom håller bra i mitt mysiga tempo! Tips på färg/folie som man kan färga lyktglas med tas gärna emot Och nu måste ju nån ha en anksjtärt liggande nånstans??? Hallå? Har också tagit tag i allt som skall säljas. Orginal ok, RUF fronten, Org bak spoiler, 17" cup 1or ,RS fjäderbenen, tors stavar, etc....Får se om jag kan fota upp allt när man kan åka till lagret i Blekinge. Målbild för att hålla inspiration uppe! Minnesbild för att komma igång! _________________ Jens Lanvin |
||||
Så sedan inte kommer bort.
Pm om nån vill handla. Walter spec Drivlina 3.6 964 Motor ca 4000mil, gjort med Instant G delar. RS remskiva Clubsport motorfäste Org 915 låda med oljekylare SACHS sportkoppling, lättat svänghjul från Patrick Motorsport RS luftrör Rostfria värmekammrare, Instant G ombyggda för att passa Porsche org ljudämpare RSR Ljuddämpare från Dansk 2 in, 3 ut RS chip (följer med) Dubbla oljekylare fram en i varje hjulhus Höger, org spiral Vänster, Setrab (Spafläkt följer med) Chassi 22 mm stavar fram 29 mm stavar bak Justerbara krängare 3 fram/2 bak från Eibach, med justerbar förspänning Ledlager mässing för alla bussningar från Elephant racing, finns inga gamla bussningar kvar Justerbara topplagringar fram från FVD De camberd balljoints från Elephant racing Bilstein turbo dämpare Turbo styrstag Långa hjulbultar Bromsar C12 ok i Alu från Tuthill racing (Sitter på deras safaribilar) passar under 15" hjul 6 kolvs fram 4 kolvs bak 300mm skivor med bells fram Nya org skivor bak Ferodo DS2500 belägg Stålslangar runt om Fälgar 7/8 x 15 Fuchs Pirelli P7 gatdäck Kaross Org 3,2 1984 Sv såld! Taklucka, GP vit, Rostfri "Trackday skick" Omlackad någon gång, skiftar i den vita färgen mellan vissa paneler Alu täckbricka där h avgas gick ut Frontspoiler org Inredning RS 73 matta (tunn!) Allt ljudisolering skrapad Heigo halvbur CS med bältesrör Recaro SPG F sida Recaro M fällbar P sida Scroth bälte F sida Radio delete RS dörrsidor med rätt handtag och stroppar MT bussning styrning Org ratt, Le Mans rensad Delar som följer med: RUF front RUF oljekylare RUF pedaler i ALU Org torsionsstavar fram & bak Org krängare fram & bak Org bromsok fram & bak, beg skivor Org hjulbultar Komplett inredning, ink stolar, konsoller etc.. Matta framförvaring Torkamotor etc bak Spolarbehållare fram Bakspoiler org Kromad lyktring fram Org antenn/ el Kolfiberhuv fram svart, "Racingskick" CUP 1 fälgar 7.5 och 9 kopior 964 RS chassi org ink topplagringar fram 993 RS ratt kopia + massa annat, beslag, muttrar, etc.. Arbete som jag har gjort för att får den att funka: Nya bränsleslangar och rör Nya hjullager Nya bussningar växellänge Att göra: Vätskor Ventiljustering Oljedropp från ventilkåpor och ingående växelförare i lådan. Jag har bussningen till läckan i lådan Ventilkåpsläckan rättar man till vid ventiljustering Montera om h sidoruta bak(ny gummilist finns) _________________ Jens Lanvin |
||||
Om du inte redan gjort det så är mitt tips att prova MkII också, skillnader är större än pappret säger. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
Morn! Ligger på listan... _________________ Jens Lanvin |
||||
Ny fritidsbil är inte lätt.
Om man skulle våga sig att beskriva behovet så skulle det kunna se ut så här. Skruvfritt, d.v.s. inte för gammalt. 80 tals Porsche var för gammalt. Lite skruvande är ok... Sportbil, jo en Yaris är snabb men det är inte det jag behöver.. Åka långt och köra bana, bör hantera 300 mil T/R till EU för att åka banor och samtidigt inte rasa ihop av långa dagar på bana. "Vända sig om" när man går känsla, högst personligt... Provat GT4á, jodå, jättebra bil. Men, nja. Vet inte. 50/50 just nu. Vantage, överraskande intressant. Mycket känsla. Mycket "Vända sig om.." 996 gt3, har haft, känns klar. Men kanske. rätt bil för rätt peng så. 997 c2/c4, bra bil, går bra! lagom stor på vägen. Att prova 997 GT3 1 och 2. Cayman med 6á 991 tidig DB9?! M3 F80 M2 _________________ Jens Lanvin |
||||
F-type? _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Lotus Evora kanske kan vara nåt om du prioriterar körkänslan. Dräller kanske inte av dom här dock
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Efter att ha provkört en NA Evora så måste jag hålla med, det är en bättre bil än en vanlig 997 generellt. Interiörkvalitet lämnar dock en del att önska, framförallt instrumentet känns som en dålig sim-racing pryl. Kanske är det bättre i en Evora 400 eller nyare. Alpinen lider lite av sina Renault syskon med, men jag tycker den kan övervinna de små niggles den har, med en övergripande charm som är svår att sätta fingret på. Jag tror man vill ha en vanlig, utan S, med Pure stolarna. _________________ Pontus Fyhr |
||||
Hur leftfield vill du vara? Alfa 4C?
Om det inte är stenhårt banpiskande som är fokus tror jag A110 är ett utmärkt val. Dubbelkopplingslådan gillade att överhetta till en början, men det kanske rett ut sig. Den är suspekt bekväm i alla fall. _________________ Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera 1984 Walter T:B | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 80 besök senaste veckan (39832 totalt) |