Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 Carrera 1984 Walter T:B
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
30 besök senaste veckan (39732 totalt)
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4479


Trådstartare
Lite helgjobb klart.

Elhissar, heljusspak hjulbultar bak och stripes!






_________________
Jens Lanvin
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13272



Stripes gjorde en del för humöret hoppas jag! Ser ju bra ut!

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4479


Trådstartare
Tord skrev:
Stripes gjorde en del för humöret hoppas jag! Ser ju bra ut!


Jodå. Kilstermärke gör underverk för humöret!

Står och väger vad man skall göra.

Den är ju cool. Men användningen är på väldigt låg nivå.
Jag uppskattar ju resorna runt EU till banor lika mycket som banåkandet nu för tiden. En 997 gt3 har skapat vill ha känslor. Till och med en 996á, (skulle kanske inte sålt den gule..)

Och trailar är inte min grej.

Tur det snart är vinter så man kan frossa i olika scenarier.

_________________
Jens Lanvin
Citera
gtBen
Mönsterås
Här sen Jul 2008
Inlägg: 271



Jens L skrev:
55mil satte sina spår. När jag kom fram var jag beredd att pantsätta allt och beställa en ny GT3á....
Det tar på krafterna att åka långt in denna vagn.
Nu har man lugnat ner sig lite och fundera på vad man skall göra.

Har du testat med noice-cancelling-lurar? jag har bara hört gott om såna i gammelbilar

_________________
Bengt Gson Nilsson
GR Yaris -21 ...gottgry
924S -86 ...Esset
911 -74 ...gul
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2242



gtBen skrev:
Jens L skrev:
55mil satte sina spår. När jag kom fram var jag beredd att pantsätta allt och beställa en ny GT3á....
Det tar på krafterna att åka långt in denna vagn.
Nu har man lugnat ner sig lite och fundera på vad man skall göra.

Har du testat med noice-cancelling-lurar? jag har bara hört gott om såna i gammelbilar


This is the shit!


_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4479


Trådstartare
Jepp

Bose används.

Och hörapparaterna är urtagna.

Saknar bara ac, farthållare, servo...[/youtube]

_________________
Jens Lanvin
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13272



Jens L skrev:
Jepp

Bose används.

Och hörapparaterna är urtagna.

Saknar bara ac, farthållare, servo...[/youtube]


Men vi kanska ska byta? Min har ac, farthållare och servo?

_________________
Tord Ringenha11
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1147



Citat:


Saknar bara ac, farthållare, servo...[/youtube]


riktiga bilar har inte sånt

_________________
henrik nielsen
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4479


Trådstartare
Jaha.

Det blir en säsong till i den vite. Inga nya bilar har ramlat ner i knät som jag har kunnat förvärva.

Om nu världen öppnar så blir det Ringen i maj redan.

Har två saker att tag i innan dess.

Däck och stötisar.

Efter lite diskusion med allehanda människor som kan något, så blir det 4á Bilistein. Rimliga pengar och beprövat.

Däck är fortfarande en sak..

16" blir det. 8" fram och 9" bak.

225/50 och 245/45 har flera. Trofeo ligger närmast till, gillade dom på 15", dyra men dom håller bra i mitt mysiga tempo!

Tips på färg/folie som man kan färga lyktglas med tas gärna emot


Och nu måste ju nån ha en anksjtärt liggande nånstans??? Hallå?

Har också tagit tag i allt som skall säljas.

Orginal ok, RUF fronten, Org bak spoiler, 17" cup 1or ,RS fjäderbenen, tors stavar, etc....Får se om jag kan fota upp allt när man kan åka till lagret i Blekinge.


Målbild för att hålla inspiration uppe!



Minnesbild för att komma igång!

_________________
Jens Lanvin
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4479


Trådstartare
Så sedan inte kommer bort.

Pm om nån vill handla.


Walter spec

Drivlina
3.6 964 Motor ca 4000mil, gjort med Instant G delar.
RS remskiva
Clubsport motorfäste
Org 915 låda med oljekylare
SACHS sportkoppling, lättat svänghjul från Patrick Motorsport
RS luftrör
Rostfria värmekammrare, Instant G ombyggda för att passa Porsche org ljudämpare
RSR Ljuddämpare från Dansk 2 in, 3 ut
RS chip (följer med)
Dubbla oljekylare fram en i varje hjulhus
Höger, org spiral
Vänster, Setrab (Spafläkt följer med)

Chassi
22 mm stavar fram
29 mm stavar bak
Justerbara krängare 3 fram/2 bak från Eibach, med justerbar förspänning
Ledlager mässing för alla bussningar från Elephant racing, finns inga gamla bussningar kvar
Justerbara topplagringar fram från FVD
De camberd balljoints från Elephant racing
Bilstein turbo dämpare
Turbo styrstag
Långa hjulbultar

Bromsar
C12 ok i Alu från Tuthill racing (Sitter på deras safaribilar) passar under 15" hjul
6 kolvs fram 4 kolvs bak
300mm skivor med bells fram
Nya org skivor bak
Ferodo DS2500 belägg
Stålslangar runt om

Fälgar
7/8 x 15 Fuchs
Pirelli P7 gatdäck

Kaross
Org 3,2 1984 Sv såld! Taklucka, GP vit, Rostfri
"Trackday skick"
Omlackad någon gång, skiftar i den vita färgen mellan vissa paneler
Alu täckbricka där h avgas gick ut
Frontspoiler org

Inredning
RS 73 matta (tunn!)
Allt ljudisolering skrapad
Heigo halvbur CS med bältesrör
Recaro SPG F sida
Recaro M fällbar P sida
Scroth bälte F sida
Radio delete
RS dörrsidor med rätt handtag och stroppar
MT bussning styrning
Org ratt, Le Mans rensad

Delar som följer med:
RUF front
RUF oljekylare
RUF pedaler i ALU

Org torsionsstavar fram & bak
Org krängare fram & bak
Org bromsok fram & bak, beg skivor
Org hjulbultar

Komplett inredning, ink stolar, konsoller etc..
Matta framförvaring
Torkamotor etc bak
Spolarbehållare fram
Bakspoiler org
Kromad lyktring fram
Org antenn/ el

Kolfiberhuv fram svart, "Racingskick"

CUP 1 fälgar
7.5 och 9 kopior
964 RS chassi org ink topplagringar fram
993 RS ratt kopia

+ massa annat, beslag, muttrar, etc..

Arbete som jag har gjort för att får den att funka:
Nya bränsleslangar och rör
Nya hjullager
Nya bussningar växellänge

Att göra:
Vätskor
Ventiljustering
Oljedropp från ventilkåpor och ingående växelförare i lådan.
Jag har bussningen till läckan i lådan
Ventilkåpsläckan rättar man till vid ventiljustering
Montera om h sidoruta bak(ny gummilist finns)



_________________
Jens Lanvin
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4479


Trådstartare
Dåså.

Såld.

Känns bra. Den hamnar i bra händer.

Nu vidare med något annat!


_________________
Jens Lanvin
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4479


Trådstartare
Provat bilar i snart en månad.

Inget har landat rätt än.

Kvar att prova, 997 gt3 mk1 om nån känner sig kallad..

Det här kommer väl att sluta med att man köper tillbaks denna bilen...

_________________
Jens Lanvin
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



Jens L skrev:
Provat bilar i snart en månad.

Inget har landat rätt än.

Kvar att prova, 997 gt3 mk1 om nån känner sig kallad..

Det här kommer väl att sluta med att man köper tillbaks denna bilen...


Om du inte redan gjort det så är mitt tips att prova MkII också, skillnader är större än pappret säger.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4479


Trådstartare
mittmotor skrev:
Jens L skrev:
Provat bilar i snart en månad.

Inget har landat rätt än.

Kvar att prova, 997 gt3 mk1 om nån känner sig kallad..

Det här kommer väl att sluta med att man köper tillbaks denna bilen...


Om du inte redan gjort det så är mitt tips att prova MkII också, skillnader är större än pappret säger.


Morn!
Ligger på listan...

_________________
Jens Lanvin
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4479


Trådstartare
Ny fritidsbil är inte lätt.

Om man skulle våga sig att beskriva behovet så skulle det kunna se ut så här.

Skruvfritt, d.v.s. inte för gammalt. 80 tals Porsche var för gammalt. Lite skruvande är ok...
Sportbil, jo en Yaris är snabb men det är inte det jag behöver..
Åka långt och köra bana, bör hantera 300 mil T/R till EU för att åka banor och samtidigt inte rasa ihop av långa dagar på bana.
"Vända sig om" när man går känsla, högst personligt...

Provat
GT4á, jodå, jättebra bil. Men, nja. Vet inte. 50/50 just nu.
Vantage, överraskande intressant. Mycket känsla. Mycket "Vända sig om.."
996 gt3, har haft, känns klar. Men kanske. rätt bil för rätt peng så.
997 c2/c4, bra bil, går bra! lagom stor på vägen.

Att prova
997 GT3 1 och 2.
Cayman med 6á
991 tidig
DB9?!
M3 F80
M2






_________________
Jens Lanvin
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Åk och prova en Alpine A110 med!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Jens L skrev:
Ny fritidsbil är inte lätt.

Om man skulle våga sig att beskriva behovet så skulle det kunna se ut så här.

Skruvfritt, d.v.s. inte för gammalt. 80 tals Porsche var för gammalt. Lite skruvande är ok...
Sportbil, jo en Yaris är snabb men det är inte det jag behöver..
Åka långt och köra bana, bör hantera 300 mil T/R till EU för att åka banor och samtidigt inte rasa ihop av långa dagar på bana.
"Vända sig om" när man går känsla, högst personligt...

Provat
GT4á, jodå, jättebra bil. Men, nja. Vet inte. 50/50 just nu.
Vantage, överraskande intressant. Mycket känsla. Mycket "Vända sig om.."
996 gt3, har haft, känns klar. Men kanske. rätt bil för rätt peng så.
997 c2/c4, bra bil, går bra! lagom stor på vägen.

Att prova
997 GT3 1 och 2.
Cayman med 6á
991 tidig
DB9?!
M3 F80
M2







F-type?
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061



Lotus Evora kanske kan vara nåt om du prioriterar körkänslan. Dräller kanske inte av dom här dock

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4479


Trådstartare
Tackar!
Alpine hade jag glömt. dom är ju i vissa färger oerhört eleganta.

F type, ja men visst. coupen är klart vacker. Och dom låter ju fint.

_________________
Jens Lanvin
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Cédric skrev:
Lotus Evora kanske kan vara nåt om du prioriterar körkänslan. Dräller kanske inte av dom här dock


Efter att ha provkört en NA Evora så måste jag hålla med, det är en bättre bil än en vanlig 997 generellt. Interiörkvalitet lämnar dock en del att önska, framförallt instrumentet känns som en dålig sim-racing pryl. Kanske är det bättre i en Evora 400 eller nyare.

Alpinen lider lite av sina Renault syskon med, men jag tycker den kan övervinna de små niggles den har, med en övergripande charm som är svår att sätta fingret på. Jag tror man vill ha en vanlig, utan S, med Pure stolarna.

_________________
Pontus Fyhr
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797



Hur leftfield vill du vara? Alfa 4C?

Om det inte är stenhårt banpiskande som är fokus tror jag A110 är ett utmärkt val. Dubbelkopplingslådan gillade att överhetta till en början, men det kanske rett ut sig. Den är suspekt bekväm i alla fall.

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 Carrera 1984 Walter T:B
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
30 besök senaste veckan (39732 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande