Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 n/a
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
11 besök senaste veckan (18821 totalt)
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499



Det där Cédric kan bli hur bra som helst!
Tycker du lät Porschen smiskas kring Gelleråsen rätt schysst ändå sist, ska bli kul att se vad du får ihop för chassiekomponenter nu till 2006 års säsong, så får vi se om vi kan kampas lite nu kommande år på banan, förutsatt att du plockar ut licensen

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061


Trådstartare
Figgz skrev:
Det där Cédric kan bli hur bra som helst!
Tycker du lät Porschen smiskas kring Gelleråsen rätt schysst ändå sist, ska bli kul att se vad du får ihop för chassiekomponenter nu till 2006 års säsong, så får vi se om vi kan kampas lite nu kommande år på banan, förutsatt att du plockar ut licensen


Tyvärr tror jag licensen är bränd redan, klantarsel som jag är. Den gick väl ut efter typ 6 månader eller något. Så otroligt klantigt.
Men vi får se va som händer, vore drygt att ta om skiten, Dock pröjsade lumpen nästan hela licenskursen. Men ändå. Hatar mig sälv för det här minst 2 gånger om dagen =)..

Jo bilen gick rätt bra, men bättre prylarr blir nog bättre. Dämpare utan vätska i sig är ju inte så jättebra.
Men din kärra lär man nog aldrig hänga på, du har ju dessutom pulver under huven ...

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1162



Ah, nu får du allt dra ut och skruva dit grejerna. Garaget är ju nästan klart. Visa nu vilken entusiast du är. Riktigt schyssta dämpare. Jag är lite avundsjuk.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061


Trådstartare
Tråkigt att säga det, men den blåes era är nu över....På lördag hämtar jag nyförvärvet. Och då ska alla införskaffade godbitar skruvas på istället. Den blåe får stå tills vidare. Far min var sugen på att köra med den ett tag. När han tröttnat så är det väl sälja som gäller. Dyrt med 2 porschar som student =)...

Blir att lägga upp en ny tråd inom kort.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Ah, både tråkigt och skoj med projektbyte!

Hoppas det blir nåt roligt framöver också! (Tror jag anar vad det är! )

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens

Cédric skrev:
Tråkigt att säga det, men den blåes era är nu över....På lördag hämtar jag nyförvärvet. Och då ska alla införskaffade godbitar skruvas på istället. Den blåe får stå tills vidare. Far min var sugen på att köra med den ett tag. När han tröttnat så är det väl sälja som gäller. Dyrt med 2 porschar som student =)...

Blir att lägga upp en ny tråd inom kort.



hehe, ska bli kul o se allt som händer med "den Nya", blir garageträff när du har hämtat den förstår jag?

/ Alex

_________________
A Eklöw
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522



..och rätt färg till på köpet, lysande! thumbs up

Mvh

_________________
Gustav Hedelin
Citera
Jannis
Växjö/Thessaloniki
Här sen Feb 2004
Inlägg: 349



jag kanske har missat de , men va e de för bil du har köpt nu ?

_________________
Jannis Dimtsas
Mobilmec AB
www.mobilmec.se
www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik )
www.Dimtsas.com
PCS & PCSR #7755
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061


Trådstartare
Där har vi en liten hint =). rätt risig, men få miloch mycket potential ...


_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Jannis
Växjö/Thessaloniki
Här sen Feb 2004
Inlägg: 349



Cédric skrev:
Där har vi en liten hint =). rätt risig, men få miloch mycket potential ...



Ahaaaa.. grattis ,Kul .. synes säkert till våren på pcs körningar .

_________________
Jannis Dimtsas
Mobilmec AB
www.mobilmec.se
www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik )
www.Dimtsas.com
PCS & PCSR #7755
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



924 t ?
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061


Trådstartare
Trot eller ej, men nu är den blåa på gång. Efter att ledset ha stått och gömt sig under snön när en häftigare storebror flyttade in. Men storebror kommer behöva mycket vård och rehabilitering under året. Därför har vi i garaget beslutat att den blåe blir 1:e bansmiskare till att börja med !..

Det betyder att dämparna samt stålomspunna slangarna kommer åka på denna kärra istället. Planen är att slänga över dom på turbon när den dagen kommer. Dock köpa nya bromsslangar till den också.

Så nu har jag meckat lite granna, monterat båda bakdämparna samt börja inspektera varför baktrumman glapar lös. Helt jäkla underbart att ha garage. Så otroligt skönt att mecka inomhus.

Bifogar lite snikbilder tagna med mobilen eftersom max här på forumet snodde min kamera och stack ner till skåne för att fota sin Brittiskt racinggröna plasthög ...

Gaz-dämparen gömmer sig bakom drivaxeln. Justerskurven hamnade riktigt stjärtigt till. Men med min vighet så går det ändå


MUX står och gottar sig i värmen...


Här står storebror och spänner sina sargade muskler

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522



Det tycker jag verkar som ett vettigt beslut...imponerande att du kan hålla dig och ta ett sådant beslut.

Då kanske jag kan hålla stången mot dig denna säsongen trots allt...

Ha det fint!

_________________
Gustav Hedelin
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061


Trådstartare
headline skrev:
Det tycker jag verkar som ett vettigt beslut...imponerande att du kan hålla dig och ta ett sådant beslut.

Då kanske jag kan hålla stången mot dig denna säsongen trots allt...

Ha det fint!


Det var verkligen ett hårt beslut. Men målet för den storebror är att få den klar innan säsongen är slut. Det beror helt på vad jag hittar under locket på motorn, lite som ett kinderägg ...Vill få ut den och köra med den så gott det går. Sen får räsermodifieringarna vänta tills den funkar som den ska. Den blåa vet jag ju att den funkar.
Måste dock försöka få till en ventiljustering. Turbons motor va så ohyggligt mycket tystare, lät alldeles lent och fint i jämförelse..

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Väldigt moget beslut du har fattat där. Bilskruvandet tenderar oftast att försena bandebuten . Lycka till med skruvandet .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Väldigt moget beslut du har fattat där. Bilskruvandet tenderar oftast att försena bandebuten . Lycka till med skruvandet .


Jo, som om inte denna kommer ta mig tillräckligt med tid...

Här kommer bilder över kvällens skruvande.

Fjäderbenen ut. Gick rätt smidigt trots att grejerna suttit där sen tidig stenålder.


Far och ett bortplockat fjäderben.


Isärtagandet gick relativt smärtfritt, fick dock läsa sig till isärplockande av själva delarna i fjäderbenet, far hade inte så stor koll på sådan här modern mcperson dynga

Sen kom det tråkiga, tror ni engelsmännen vet vad dom håller på med ?, svaret på den frågan är: Nej, som vanligt.....

Fick en ny skruv, som var helt fel, den var gängad. Den gammla funkar inte då dämparn är för långt nere i själva röret. Samt att dämparn i sig glappar 1mm i röret. Tror inte det kan vara särskilt bra. Ska höra med roadster och se vad dom har att säga.


Jäklar va kladdigt det var att ta isär dämparn, som ett kinderägg fyllt med olja. PLopp sa det och så var man dränkt i gegg.


Planen är att slipa ner lite skit från fjäderbenen och måla på lite svartfärd medans dom ändå är nere, ser rätt fördjävliga ut. Speciellt det som är helt nerkladdat i stötdämparolja.

Jag är ledsen över skitkvaliten på bilderna, men som sagt var, en viss skåning tog med sig den till sina hemtrakter. Så mobilen får duga, dock lite knivigt i ett mörkt garage.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061


Trådstartare
ujuj, va lite tid man har för meckandet. Nu när man äntligen har garage..

Men lite har blivit gjort. Far har dessutom monterat ordentlig belysning i garaget så man slipper jobba med strålkastare..

Har främst jobbar med fjäderbenen. Putsat bort lite rost och färg. Samt målat på rostskyddsfärg. Och nej dom ska inte bli röda...Ska på ett svart lager sen ..

Kladdigt värre men stötdämparolja och vägäckel..Bakom syns det andra benet efter första omgången.


Även fjädrarna får sig en omgång stålborste.


Sikket bling !


En vinge som ligger skräpandes ska nog få åka på, samt sidolister till rutan, där sitter ändå inga..


Lösningen på problemet jag har med stätdämparinpassning, står om det högre upp i tråden. Den till vänster är råmaterialet. Den till höger är den farsan handslipat.


Ska man ha en thinnertrasa ska man ha en me lite stil på ....Jäklar va snurrig man blir efter ett tag av thinner ock dåligt ventilation..


Så här ser jag ut när jag härjar i garaget, så passa er... Observera våran läckra soptunnan i rostfritt som står där bakom..


Nog med dravel. Jag skriver här när det händer mer vettiga grejer =)

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1162



Cédric skrev:

Så du hann måla ändå. Grymt.


Garagegerilla! Eller gorilla...

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens

grymt kul att det rör på sig thumbs up

_________________
A Eklöw
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522



Cédric skrev:

Sen kom det tråkiga, tror ni engelsmännen vet vad dom håller på med ?, svaret på den frågan är: Nej, som vanligt.....

Fick en ny skruv, som var helt fel, den var gängad. Den gammla funkar inte då dämparn är för långt nere i själva röret. Samt att dämparn i sig glappar 1mm i röret. Tror inte det kan vara särskilt bra. Ska höra med roadster och se vad dom har att säga.


Hallå!

Gott att det går frammåt och jag måste säga att jag är avis på att det går in två bilar + bänk osv i garaget! Fast det ser lite kallt ut...

Det där glappet på 1mm, är det att dämparen inte fyller ut röret tillräckligt menar du? Vad jag förstått ska det vara så och man ska ha olja i mellan som transporterar värmen ut till fjäderbenet. Ha det och lycka till!

_________________
Gustav Hedelin
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061


Trådstartare
Jo, det är skoj att det äntligen rör lite på sig. Lite problem vid byte av bromsslangarna, dom som sitter där nu har nog sett sina bästa dar för 15 år sen


Angående stötdämparen så ska det inte vara glapp där uppe. I resten av röret så är det några mm utrymme där vätskan ska ligga. Men i toppen ska det sitta. Orginal sitter väldigt hårt. Men gaz tyckte jag skulle ha en bricka där. Dock tycker jag det är dåligt att det inte gick "bolt on". Lite tråkigt....

Det är faktiskt rätt hyffsat varmt i garaget, blir säkert lite under 15 grader när vi är där. Det räcker gott...

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 n/a
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
11 besök senaste veckan (18821 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande