Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: BMW E30 318is -90 Silver, Borta!! Gone..
1 besök senaste veckan (4178 totalt)
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
S: Bmw E30 318is -90 Silver, Borta!! Gone..

Jag är intresserad av att BYTA min bil.
För info, se min tråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=452321#452321

Skicket är väl bruksskick, lite rost och lite sliten inredning.. Inget allvarligt dock.
318is i Sterling silver är jävligt ovanligt! Har hört att det gjordes ca 600st..?
Den har rullat strax över 15500 mil, och går faktiskt mycket bra!
Chip, konfilter och rostfritt Powersprint (avstämt Grupp N) avgassystem.
Intrax motorsport fjädrar som sänkt den ca 15mm
(original is har ju sportchassi och är 25mm lägre än std E30).
M-tech II front.

Jag är intresserad av en schysst Ford Escort av motorstarkare modell, typ RS2000.
Kan även tänka mig en trevlig Sierra.. XR4i eller nåt.
Inga sönder skruvade/stylade bilar dock..
Även andra bilar som inbjuder till inspirerande körning, är av intresse. INGEN SAAB ELLER VOLVo!! Det ska vara en ROLIG bil!...


Pm eller mail på :hpmk1@ektv.nu

Cheers


Nyskattad 1340:- urk!

_________________
Håkan Persson
Citera
Jesper L
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 493



Tycker du ska byta den mot en Escort Mk2 med Pinto eller ngt annat rejält...

_________________
Jesper Leidig

Skoda Octavia 1,6 -99
Harley Davidsson Sportster 1200 Sport
Vespa Touring 150cc 1961
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Tja.. En Escort MkII funkar ju också!
och nu är den nyskattad, 1340:- >

Kom igen nu! Ingen som har en trevlig bil att byta med?

_________________
Håkan Persson
Citera
gbr
Örnsköldsvik
Här sen Maj 2007
Inlägg: 36



synd att den ska vara så långt bort!

_________________
Per Grafström
Sveriges frächaste 318is?
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Re:

gbr skrev:
synd att den ska vara så långt bort!


Eller tur.. Har svårt att bestämma mig för om jag ska behålla den eller inte.. Den går så förbannat bra!
Den är ju ingen pärla, utan snarare perfekt att använda som banbil.

Nja, det får nog bli ett byte mot en annan trevlig bil iof.
RS2000
RS Turbo
XR4i
924
etc

_________________
Håkan Persson
Citera
Tino Carrasco
Ekeby
Här sen Mar 2005
Inlägg: 242



Lite nyfiken då jag har sålt min egna bil precis. Var hade du rost på den? Vad är det för hål du har en bild på?? var det hålet efter isberget på Titanic eller hål i karossen?
Mvh
Tino (kan ev tänka mig byta din bil mot en hög med kontanter)

_________________
Tino Carrasco
Ford Capri 2.0 GL 1978
Ford Capri 2.0 GL 1979
Alfa Romeo GT1300 Junior
FIAT 500C Sport Twin Air
Projektledare Motorbanan Ring Knutstorp
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Hmm.. :shifty:
Måste säga att suget efter en bakhjulsdriven Escort är stort.
Ingen som är intresserad av ett byte?

_________________
Håkan Persson
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Den dåliga sidan..

Rost bakom bakhjul, skärmkant bak, fläck under bakljus, bucklig dörr..

Den bra sidan..


_________________
Håkan Persson
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Kom och byt!!!

Upp! och nu med bilder som ni kan se...


...från Photobucket.

_________________
Håkan Persson
Citera
Badde
Älvängen (3 mil norr om gbg)
Här sen Maj 2006
Inlägg: 12



du är inte sugen å byta mot en peugeot 306 xsi? -95

_________________
Cristoffer Barata
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Re:

Badde skrev:
du är inte sugen å byta mot en peugeot 306 xsi? -95


Tveksam om Håkan släpper en fransos in på "gårn"...

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Har du lite info om denna baguette-räser?
Den fanns väl med både 1.6 och 2.0 motor?

_________________
Håkan Persson
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Nu är BMWn borta!
Önskar nya ägaren (som finns här på Rejsa) Lycka till!

Bort bytt mot en Sierra.
och den var nog den finaste bil jag sett som haft 20 år på nacken..
9791 mil. 2 ägare, inte en rost fläck.. thumbs up
Inte en anmärkning på besiktningen på de papperna som låg i bilen (sedan -00).

_________________
Håkan Persson
Citera
SÄLJES
S: BMW E30 318is -90 Silver, Borta!! Gone..
1 besök senaste veckan (4178 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande