Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4139 besök totalt |
Kanon........
![]() Men det som slår mej är att strippen går på racebanan...........banracingslicks och dragraceslicks tykker inte om varandra. Kan bli fästesproblem för dom stora klasserna i dragrasing.........svårt att bilda sig en uppfattning hur långt det är på srippen, där racingbanan går på. Man vill inte ha däckspinn 300 meter ut............ ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Har jag aldrig hört talas om, men om det bara är "rakt-framåkarna" som får problem så bryr iaf inte jag mig. ![]() På Mantorp borde man ju isf ha samma problem. Löser man inte sånt med track bite eller vad det nu heter? _________________ Anders Dauner |
||||
Det är just Track-bite som gav problem för raceåkarna och det var det som var anledningen till att man byggde om chikanen så att race-åkarna kommer ut tidigare i en rakare linje. Fast Dragkillarna tycker race-åkarna förstör fästet i track-biten, speciellt när truckarna hade varit där och spillt lite lagom med diesel på den.... inga 5 sekunders repor då inte ![]() |
||||
Det var tasgigt sagt....... ![]() På mantorp har man löst det med nya chikanen.........och det blir inga döckspinn eller låsta hjul från banracers, där dragracingen behöver fästet .. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Hmmm..........kommer ut senare ......ska det väl vara... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Den kartan finns även att beskåda i Gotland Rings monter ombord på nya gotlandsfärjan Visby som ligger förtöjd vid skeppsbron. Den ligger där även i morgon Lördag.
Jag var där och kikade lite i dag. Tyvärr var det ingen som hade hand om banan som var på plats i montern när jag var där (17:00 på en fredag ![]() Verkar som om dom har inlett ett sammarbete med ett hotell i Visby för att erbjuda paketresor dit. Tävlingarna på banan skulle börja 2004 och utbildningen i Augusti 2003 vad jag kunde se iaf. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
I somras hade de ju ett gupp på Mantorp där den gamla dragracingstarten var. Nu passerade bilarna guppet i god fart och frivarvade glatt. Det blev dyrt för en del.
Rakan på Mantorp är för kort för att köra 4:or. Man hinner inte stanna efteråt... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Det ska bli, jag vet dock inte när (!) än så länge, kanske till midsommar? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Jag åker till Gotland på måndag. (Ska på "karting-träningsläger" med grabben några dagar.)
Jag undrar var exakt det är man placerat Gotlandsringen. Man är ju ingen expert på gotländsk topografi. Nå'n som kan beskriva? Tänkte åka och kika lite... |
||||
Tittade lite på kartan och enklaste sättet från Visby är väg 148 mot Fårö. När man kommit till Lärbro tar man av på väg 149 mot Kappelshamn. Efter 4-5km svänger man av mot Storugns och när man kommit dit ska man va framme! ![]() _________________ ![]() |
||||
Tack för vägbeskrivningen! Nu har vi varit och kikat lite som hastigast. Det kan nog bli en trevlig anläggning. Det är rätt rejäla höjdskillnader där banan enligt skissen ska gå fram. Jag pratade också lite med några Gotlänningar som var fulla av entusiasm inför projektet, men "försiktigt pessimistiska" beträffande tidsplanen och möjligheterna att få ekonomin att gå ihop. Det ser ut som om de har en del jobb kvar att göra... ![]() ![]() |
||||
Undrar hur dom har tänkt sig med biljett priserna? Kommer man att kunna köpa entrèbiljett kombinerad med färjebiljett mån tro? Kommer ju att bli bra mycket dyrare att åka på rejs på Gotland än tex Mentorp!
För att inte prata om de som kör! Vad kostar det att frakta över ett helt STCC team med färjan? Dessa team får väll oxå räkna med en större tidsåtgång än till en "vanlig" tävling. För hur lång tid tar det att ta sig över? ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Med nya färjan ska det ta 3h 15min från Nynäshamn. Från oskarshamn ska det ta 2h 45min. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
_________________ Stefan Larsson |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4139 besök totalt |