| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
verktyg för att pressa bulor i plåt
|
5096 besök totalt |
|
_________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
|
Är det en sådan här du menar?
http://www.frost.co.uk/item_Detail.a Per _________________ Per Sjöberg |
||||
|
Hål
Jag lät min svarvgubbe tillverka en som är gängad kostade 100:- sedan tar jag hålet med en disksbängts håltagare finns hos vvs grosister kostar ca 700:- _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||||
|
Mackan,
det är sådana som Frost säljer som du vill ha. Har sett en sats nånstans som jag har för mig att den var billigare än Frost's. Funderar o återkommer, påminn mig om jag glömmer bort det, gamla gubbar är ju senila... Just den här detaljen som du visade får du inte svetsa dit själv, det vet du va? _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||||
|
Re:
Numera får man svetsa dit förstärkningsplåtar i buren även om man inte är certifierad. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Re:
Man verkar bara få göra dom i snävare vinklar då plåten inte får vara längre 4 ggr diametern på röret.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
jag svarvade till 2 stycken själv..
har en 10mm och en 40mm.. max 15 minuter i manuella svarven, och det funkar klockrent! Här har jag gjort 10mm hål i en 2mm fotplatta till passageraren..
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
verktyg för att pressa bulor i plåt
|
5096 besök totalt |