Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Tokiga situationer på Ringen
1598 besök totalt
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004

Trådstartare

Kanske detta är lösningen till bättre lönsamhet på ringen, körning i båda riktingarna

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Vänta tills i sommar på 24 timmars, kvällarna innan starten är det ju galen fest i hela bygden.

Jag minns i backen ner mot Breidscheid hur det kördes race med "sparkcyklar" samtidigt som det kom både bilar och mopeder i fel riktning. Jag har ALDRIG varit med om sånt galet och hårdfestande folk som dessa tokiga tyskar runt 24 timmars.

Jag glömmer inte heller Opelteamet som hade med sig en motor i bock som dom stog o varvade på kvällen för att få den rätta känslan. Eller deras trailersläp som dom gjort om till Musikscen, eller deras hemmagjorda ölburksfisknät bestående av flera hundratlas tomma ölburkar.

Jag glömmer ej heller dom hundratals små surrande bensinkraftverken utanför deras tält osv..

Personligen tror jag det finns bättre alternativ än dubbelriktad trafik :-)

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

om man startar åt var sitt håll från turistinfarten så kan man kolla var på banan man sen möts. Kan bli en kul tävling

Smörvik
Här sen Dec 2004

De verkade börja med den idén redan i Maj förra året

SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Re:

Johan Sjöström skrev:

Jag glömmer inte heller Opelteamet som hade med sig en motor i bock som dom stog o varvade på kvällen för att få den rätta känslan. Eller deras trailersläp som dom gjort om till Musikscen, eller deras hemmagjorda ölburksfisknät bestående av flera hundratlas tomma ölburkar.

Jag glömmer ej heller dom hundratals små surrande bensinkraftverken utanför deras tält osv..

Johan, på tal om Opelmotorn..
På samma ställe i närheten av karusellen var det ifjol ett gäng tyskar som hade en stor pool.. Gud vet hur de fått dit några kubikmeter vatten..? Sen hade de ett uppvärmningssystem bestående av några bilkylare som låg över en tunna som de eldade i, sen några cirkulationspumpar drivna av bensinkraftverk.. Rätt så nice att kolla på 24h från en pool med 30gradigt vatten med en öl i näven

Der drüben
Här sen Dec 2002

hehhehe vad coolt helt underbara lösningar. Ja dom lyckas sannerligen bra med kreativiteten. Inga bilder på eländet?

Förresten 24 timmars jag pratade om det var väl det året du samlade ihop lite kolfiberspoiler från en mulad E30 nånstans vid Esbach?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nürburgring
1598 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande