Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1598 besök totalt |
Tokiga situationer på Ringen
Kanske detta är lösningen till bättre lönsamhet på ringen, körning i båda riktingarna ![]() ![]() ![]() |
||
Vänta tills i sommar på 24 timmars, kvällarna innan starten är det ju galen fest i hela bygden.
Jag minns i backen ner mot Breidscheid hur det kördes race med "sparkcyklar" samtidigt som det kom både bilar och mopeder i fel riktning. Jag har ALDRIG varit med om sånt galet och hårdfestande folk som dessa tokiga tyskar runt 24 timmars. Jag glömmer inte heller Opelteamet som hade med sig en motor i bock som dom stog o varvade på kvällen för att få den rätta känslan. Eller deras trailersläp som dom gjort om till Musikscen, eller deras hemmagjorda ölburksfisknät bestående av flera hundratlas tomma ölburkar. Jag glömmer ej heller dom hundratals små surrande bensinkraftverken utanför deras tält osv.. Personligen tror jag det finns bättre alternativ än dubbelriktad trafik :-) ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||
Re:
Johan, på tal om Opelmotorn.. På samma ställe i närheten av karusellen var det ifjol ett gäng tyskar som hade en stor pool.. Gud vet hur de fått dit några kubikmeter vatten..? Sen hade de ett uppvärmningssystem bestående av några bilkylare som låg över en tunna som de eldade i, sen några cirkulationspumpar drivna av bensinkraftverk.. Rätt så nice att kolla på 24h från en pool med 30gradigt vatten med en öl i näven ![]() _________________ /Arne Lindgren |
||
hehhehe vad coolt helt underbara lösningar. Ja dom lyckas sannerligen bra med kreativiteten. Inga bilder på eländet?
Förresten 24 timmars jag pratade om det var väl det året du samlade ihop lite kolfiberspoiler från en mulad E30 nånstans vid Esbach? ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1598 besök totalt |