Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 22046 besök totalt |
24h 2011
Hittade ingen tråd om detta. Finns det så lär jag väl få reda på det nu... ![]() Vi är ett gäng som tänkt åka ner och kolla in detta en gång, men som nybörjare på just 24h behöver vi ju en massa tips! Det håller ju på 23-26/6 men jag hittar inget dagsschema. När är huvudracet tex? Biljetterna man kan köpa är det för GP-banan. Är det fritt å kolla runt banan som på VLN. Vi börjar så sålänge. _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
Bra att du skapa denna tråd ananrs hade jag gjort det
![]() Tänkte även höra om boende , hur snabbt de blir fullbokat? _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
Boende finns ju alltid men vill man bo i närheten varför inte boka redan nu, gräddplatserna går såklart först.
Missa inte byfesten i Adenau dagen innan själva racet om det nu fortfarande är som det var sist jag var på 24 timmars. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Står en del här:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||
Re:
Fick ett pm om det efter att jag lagt upp tråden men tack ![]() Men mera allmänna frågor om 24h borde väl passa bättre här. _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
ja för något svar om man kan stå på vissa platser utan att lösa biljett har vi inte fått.
_________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
ofisiell hjemmeside http://adac.24h-rennen.de
Tidsplaner pleier å komme her etterhvert. Man kan ikke gå fritt rundt hele banen slik som på VLN. På de store publikums- og campingområdene som Hatzenbach, Brünnchen og Breitscheid f.eks må man ha billett. Kjoper man en weekendbillett har man adgang til både grandprix banen og områdene rundt nordsloyfa alle dagene. De mest populære hotellene og pensjonatene i Nürburg og Adenau er nok forlengst fullbooket, men man får alltids et sted å bo, man må bare bo litt lengre unna. Jeg booket hotell allerede i november... ![]() _________________ Knut-Erik Sandin 9:50 2016 BMW 420i Gran Coupé M-Sport 9:26 BTG Suzuki Swift Stage 2 Rent4Ring ///M Fruede am Fahren |
||||
bra tid att vara ute i november,
annars tänkte jag söka jobb som "Become a Grid Girl at the 39th ADAC ZURICH 24 Hours" haha edit: nu ska jag bara hitta några vänner som vill ta sällskap ![]() _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
Du kan tex parkera bilen i backen vid Breidscheid och sitta i bilen och kika ut över banan, eller varför inte uppe vid AF precis vid banan. Säkerligen snarlikt i Brünnchen och andra ställen.
Så har det varit dom få gånger jag varit där iallafall. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Tackar Herr Sjöström! _________________ Oscar Johnsson #13 Opel Corsa GSi HT2, Team Blyfot Racing |
||||
Re:
Ännu bättre är det om du kör Polon ner, bara på med ett par spännband och sen upp med den på ryggen och traska ner för steilstrecke och sitta i svängen där och mysa, där finns en bäck bakom med ett ett litet fall som är YPPERLIGT för att kyla ner dina Bit's ![]() ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
[/quote]Ännu bättre är det om du kör Polon ner, bara på med ett par spännband och sen upp med den på ryggen och traska ner för steilstrecke och sitta i svängen där och mysa, där finns en bäck bakom med ett ett litet fall som är YPPERLIGT för att kyla ner dina Bit's ![]() ![]() Nu snackar vi tips! ![]() _________________ Oscar Johnsson #13 Opel Corsa GSi HT2, Team Blyfot Racing |
||||
Jag har köpt en bil bara för ändamålet att köra ner till 24h, så jag ska minskäl ner!
Jag funderade på att tälta i närheten av banan, är det förbjudet eller det finns speciella tältområden? Men blir det för bökigt blir det hotell. _________________ MVH Fabian Hallbom Team Blyfot Racing #13 Bygger på: Toyota Starlet -83 Rejsar i: Opel Corsa GSi -91 4-timmars.se |
||||
Re:
Vi ska tälta Fabbe, så är det bara!! ![]() _________________ Oscar Johnsson #13 Opel Corsa GSi HT2, Team Blyfot Racing |
||||
Hojta till om ni kommer ordna någon svensk tält plats då kasnke jag kommer med några vänner och ett tält eller två, vore skoj att träffa lite rejsa folk =)
edit: kalendern på hemsidan visar inte körtid efter 24H racet, hur ser det ut dagarn efter tävlingen? är det öppet för turistkörning då? tänkte om man ska stanna 3 dagar extra om man får köra själv senare =) någon som vet något _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
Re:
![]() Du menar kanske Schwedenkreuz ![]() ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 22046 besök totalt |