Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Corner weight våg! Direktimport från Kina
2 besök senaste veckan (9312 totalt)
BjoElf
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 19


Trådstartare
SÄLJES: Corner weight våg! Direktimport från Kina

Hej, jag funderar på att köpa hem varuvågar från kina för att använda för corner weight inställning men även för att väga annat till bilen.

Vågplattan 40x50 cm. Vågplattan 40x50 cm. 300-600 kg per våg maxvikt.

Pris: 50-100 dollar styck = en komplett sats med fyra vågar för under 4000 kr hemma i Sverige.

Minimiorder 10-20 stycken. Är det någon som vill hänga på? Vi delar på kostnader, jag har ingen avsikt att tjäna pengar på detta. Anmäl intresse via PM till mig. Ju fler vi blir desto billigare borde det bli.

Länk till en av flera tillverkare:
http://lightever.en.alibaba.com/product/52363991-50418283/Counting_Pla . . . .


_________________
Björn Elfvin
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20637



Display som syns från förarplatsen (displayen bör väl titta upp ovanför skärmen) är ju inte dumt (eftersom det inte är en central kontrollenhet).

Det ska ju vara vägning med förare och är man ensam i garaget blir det lite pyssligt (att barlasta med brottardocka är jobbigt).

Rör sig vågytan (upp/ner) under vägning?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
BjoElf
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 19


Trådstartare
Vågdisplay

Det finns massor av olika vågar. Jag tror vi får snacka ihop oss om vad som funkar bäst i garaget. På denna våg kan man antingen vrida displayen så den syns från förarplatsen eller möjligen plocka av den och pyssla lite så man får displayerna dit det passar.

Vågen rör sig inte under vägning. Möjligen hundradelar av millimeter.

_________________
Björn Elfvin
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8284



Låter intressant!

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Krögarn
Karlstad
Här sen Sep 2003
Inlägg: 52



Re: SÄLJES: Corner weight våg! Direktimport från Kina

SEAC_björn skrev:
Hej, jag funderar på att köpa hem varuvågar från kina för att använda för corner weight inställning men även för att väga annat till bilen.

Vågplattan 40x50 cm. Vågplattan 40x50 cm. 300-600 kg per våg maxvikt.

Pris: 50-100 dollar styck = en komplett sats med fyra vågar för under 4000 kr hemma i Sverige.

Minimiorder 10-20 stycken. Är det någon som vill hänga på? Vi delar på kostnader, jag har ingen avsikt att tjäna pengar på detta. Anmäl intresse via PM till mig. Ju fler vi blir desto billigare borde det bli.

Länk till en av flera tillverkare:
http://lightever.en.alibaba.com/product/52363991-50418283/Counting_Pla . . . .



300-600kg/våg i maxvikt. Det var ett väldigt spann? Säg att du får 4st måndagsexemplar som bara klarar 300kg/st...har du en bil som då väger mer än 1200kg så är det ju kört? Eller missuppfattar jag något ?

_________________
______________
Andreas Nyström
Citera
BjoElf
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 19


Trådstartare
Maxvikt

Nä, det finns flera modeller. Precisionen är 100 gram

_________________
Björn Elfvin
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Jag kan hjälpa till med kontakter i Kina om det skulle behövas.
Jag jobbar för ett företag som har sitt huvudkontor i Hongkong och vi jobbar just med tillverkning och import från Kina.
Vi kan hjälpa till med hela processen om så önskas.

Bara att tjoa om det skulle vara nått thumbs up .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1933



Klart intressant. thumbs up

_________________
/Torkel Kristensson
Westfield Aerorace R1 - Modsport 2
"Best bad idea ever!"

GMAB
Ordsmedjan
Citera
Chic_2009
Anderstorp
Här sen Jun 2010
Inlägg: 382



Helt klart intressant om de går att använda för racingbruk.

_________________
Hans Fridén

HF Racing
friden.hs@telia.com
Citera
emelie
jönköping
Här sen Aug 2008
Inlägg: 785



intresserad!

_________________
emil andreasson
Citera
McRae
HQ
Här sen Maj 2004
Inlägg: 479



Re: Vågdisplay

SEAC_björn skrev:
Vågen rör sig inte under vägning. Möjligen hundradelar av millimeter.


Det är jag mycket tveksam över, "riktiga" cornerweight-vågar flexar flera millimeter, varför skulle inte dessa göra det?

_________________
Rɑnɑld MɑcLeɑn
------------------

Speed costs money, how fast you wanna go?
Citera
PFR
Bandhagen
Här sen Jul 2006
Inlägg: 371



Re: Vågdisplay

McRae skrev:
SEAC_björn skrev:
Vågen rör sig inte under vägning. Möjligen hundradelar av millimeter.


Det är jag mycket tveksam över, "riktiga" cornerweight-vågar flexar flera millimeter, varför skulle inte dessa göra det?

Riktiga vågar rör sig så lite som möjligt typ 0,02-0,03mm

_________________
Peter Franzén
Lotus 62
Nissan v6 såld
MB SLK såld
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



tror inte ni pratar om samma rörelse eller..flex..

detta låter intressant. priset är bra..men blir det funktionellt i fält..??

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



finns det inget "riktigt" cornerweight system att plocka hem till bra priser öster ifrån ?

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
jz
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej!

Klart intresserad! Meddela gärna om det blir ett eventuellt köp.

/Johan Zetterholm

_________________
Johan Zetterholm
Citera
BjoElf
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 19


Trådstartare
Offert

Har nu fått offert på 300kg vågar, upplösning 50gram. 40*50cm platta. Väger ca 20kg styck. Pris 54$ styck. Totalt 216$ per set om fyra. Dollarn står i ca 6,40 = 1340 sek. Sen tillkommer frakt, moms, tull. Men man borde kunna ha dessa hemma för under 2500:- om vi får ihop en pall med vågar.

Tänkte återkomma till denna fabrik och försöka få offert på en våg med 500 kg kapacitet och 500 gram upplösning.

Jag letar också på ett par alternativ: En våg med fyra vågplattor och en central enhet. Samt fyra separata vågplattor som är gjorda för att väga bilar. Återkommer och uppdaterar vartefter offerterna droppar in.

_________________
Björn Elfvin
Citera
BjoElf
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 19


Trådstartare
Bilder?

Någon som vet hur jag får upp bilder på denna tråd? Jag verkar inte lyckas få upp dom i rätt kategori.

_________________
Björn Elfvin
Citera
BjoElf
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 19


Trådstartare
Bildprov

Nytt försök med bild


_________________
Björn Elfvin
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Kan man få hem ett riktigt vågsystem för 4000-5000:- så är det riktigt intressant.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
GoTA
GÖTA
Här sen Sep 2009
Inlägg: 345



Jag vill ha! Räcker denna "beställning" eller skall jag PM:A?

Per Trönnberg

_________________
Per Trönnberg
Citera
m.Ohlsson
Uddevalla
Här sen Mar 2006
Inlägg: 273



hur går det med detta, något nytt om leverans,vilken modell,pris detta blir?

micke

_________________
Micke Ohlsson
TACK: TG Racing
Alutech
Simatec
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43140
Citera
SÄLJES
SÄLJES: Corner weight våg! Direktimport från Kina
2 besök senaste veckan (9312 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande