| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Corner weight våg! Direktimport från Kina
|
2 besök senaste veckan (9312 totalt) |
|
SÄLJES: Corner weight våg! Direktimport från Kina
Hej, jag funderar på att köpa hem varuvågar från kina för att använda för corner weight inställning men även för att väga annat till bilen. Vågplattan 40x50 cm. Vågplattan 40x50 cm. 300-600 kg per våg maxvikt. Pris: 50-100 dollar styck = en komplett sats med fyra vågar för under 4000 kr hemma i Sverige. Minimiorder 10-20 stycken. Är det någon som vill hänga på? Vi delar på kostnader, jag har ingen avsikt att tjäna pengar på detta. Anmäl intresse via PM till mig. Ju fler vi blir desto billigare borde det bli. Länk till en av flera tillverkare: http://lightever.en.alibaba.com/prod
_________________ Björn Elfvin |
||||
|
Display som syns från förarplatsen (displayen bör väl titta upp ovanför skärmen) är ju inte dumt (eftersom det inte är en central kontrollenhet).
Det ska ju vara vägning med förare och är man ensam i garaget blir det lite pyssligt (att barlasta med brottardocka är jobbigt). Rör sig vågytan (upp/ner) under vägning? |
||||
|
Vågdisplay
Det finns massor av olika vågar. Jag tror vi får snacka ihop oss om vad som funkar bäst i garaget. På denna våg kan man antingen vrida displayen så den syns från förarplatsen eller möjligen plocka av den och pyssla lite så man får displayerna dit det passar. Vågen rör sig inte under vägning. Möjligen hundradelar av millimeter. _________________ Björn Elfvin |
||||
|
Re: SÄLJES: Corner weight våg! Direktimport från Kina
300-600kg/våg i maxvikt. Det var ett väldigt spann? Säg att du får 4st måndagsexemplar som bara klarar 300kg/st...har du en bil som då väger mer än 1200kg så är det ju kört? Eller missuppfattar jag något ?
_________________ ______________ Andreas Nyström |
||||
|
Jag kan hjälpa till med kontakter i Kina om det skulle behövas.
Jag jobbar för ett företag som har sitt huvudkontor i Hongkong och vi jobbar just med tillverkning och import från Kina. Vi kan hjälpa till med hela processen om så önskas. Bara att tjoa om det skulle vara nått _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||
|
|
||||
|
Re: Vågdisplay
Det är jag mycket tveksam över, "riktiga" cornerweight-vågar flexar flera millimeter, varför skulle inte dessa göra det? _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||||
|
Re: Vågdisplay
Riktiga vågar rör sig så lite som möjligt typ 0,02-0,03mm _________________ Peter Franzén Lotus 62 Nissan v6 såld MB SLK såld |
||||
|
Offert
Har nu fått offert på 300kg vågar, upplösning 50gram. 40*50cm platta. Väger ca 20kg styck. Pris 54$ styck. Totalt 216$ per set om fyra. Dollarn står i ca 6,40 = 1340 sek. Sen tillkommer frakt, moms, tull. Men man borde kunna ha dessa hemma för under 2500:- om vi får ihop en pall med vågar. Tänkte återkomma till denna fabrik och försöka få offert på en våg med 500 kg kapacitet och 500 gram upplösning. Jag letar också på ett par alternativ: En våg med fyra vågplattor och en central enhet. Samt fyra separata vågplattor som är gjorda för att väga bilar. Återkommer och uppdaterar vartefter offerterna droppar in. _________________ Björn Elfvin |
||||
|
hur går det med detta, något nytt om leverans,vilken modell,pris detta blir?
micke _________________ Micke Ohlsson TACK: TG Racing Alutech Simatec https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43140 |
||||
![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Corner weight våg! Direktimport från Kina
|
2 besök senaste veckan (9312 totalt) |
