Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (3070 totalt) |
SÄLJES: Mini Cooper S R53 Race
Mini Cooper S R53 -02 Årsmodell: 2002 Mätarställning: 12050mil Färg: Blåmet o graphitmet. Karosseri: Sportcupé Info: Svensksåld, Motoreffekt:ca 225hk Vikt: ca 1200kg Hej, Pga. förändrade omständigheter måste jag tyvärr göra mig av med lekbilen. Bilen är optimerad för bankörning och bjuder på enorm körglädje! Bilen är mycket snabb och lättkörd. Bilen har uppdaterats med "raceprylar" för ca 150'kr. Just nu är bilen optimerad för bankörning och är rensad på all onödig inredning. All original utrustning finns naturligtvis kvar och kan monteras över en helg. Detta är en perfekt bil att kombinera vanlig gatkörning med bankörning. orginalutrustning: 6 växlad manuell, elhissar, ACC Klimat, elspeglar, multifunktionsratt, farthållare, fjärrlås med larm, cd-stereo, yttertemp, antispinn, m.m. Raceprylar: Motor: Uppdrevad kompressor, bättre kylning till intercoolern, öppet luftfilter, sportavgassystem, programmerbart styrsystem Unichip, Quaife bromsad diff. Chassie: Bilstein pss9, men en omgång extra hårda fjädrar, camberstag bak, grövre grängningshämmare bak, camberplattor fram, tornstag fram, uppstyvande stag under motor. Inredning: Bur/Båge, 2st Sparco skalstolar, 2st 6-p bälten, ett mindre/lättare batteri, i övrigt helt rensad på "onödig inredning". Bromsar: AP-Racing bromsar Hjul: 4st BBS Motorsport 7,5 * 17, 4st OZ Racing magnesium, 4st vita orginalfälgar, 8st r-däck, 4st vinterdäck. Jag säljer bilen nybesiktigad, med eller utan raceprylar. Pris för komplett bil med racegrejjer: 150'kr Jonas Lindell j.lindell@telia.com 0733 43 43 43 ![]() ![]() ![]() _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé ![]() |
||
Synd att du måste sälja den, detta är utan tvivel min favorit-Mini jag sett och åkt med på banorna.
Denna bilen går som ett skott! Det kan jag intyga ![]() Lycka till! Sorry för trådkap ![]() _________________ Peter Sundström Nissan Skyline KGC10, Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 304 varv på Nordschleife |
||
Ja absolut Peter, den är fantastiskt kul att köra!!
Bilen kommer nu att skänka ny ägare en massa körglädje både på Nurburgring och div svenska banor. Bilen är såld. _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé ![]() |
||
Re:
Tjaaa Roxan, Nästa bil blir ngt så tråkigt som en bil som skall verka både som vardagsbil OCH lekbil, med betoning på vardagsbil.. Tittar på Audi TT, Z4 kanske 996:a.. ![]() _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé ![]() |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (3070 totalt) |