Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
4679 besök totalt |
SÄLJES: Porsche 968 CS '95
Rivierablå 968 CS. Knappt 13000 mil. Torsendiff. Chassit är nytt från 2010 och har inte gått en enda meter på bana. Bilen är ett väldigt gott mekaniskt skick och i princip allt som går att göra med chassit har blivit gjort, det enda stället utan ledlager är delrinbussningarna till styrracket. Hela chassit är antingen renoverat eller nytt under 2010 och har tyvärr inte sett någon bana. Kort summering chassi: * Leda coilovers enl Jonas Jarlmarks senaste spec, renoverade våren 2010. 800 lbs fjädrar fram, 1100 bak. 600/800 kombo medföljer. Inga torsionsstavar. * Alla bussningar i hjulupphängningarna är ledlager från Racers Edge och Elephant Racing. Nytt 2010. * Topplagringar fram Racers Edge. Nytt 2010. * Tarett krängningshämmare fram och bak. Nytt 2010. * Design 1 övre och undre chassistag. Nytt 2010. * 76 mm hjulbultar, bra till spacers. Nytt 2010. * Rack Tack styrracksbussningar Delrin. Nytt 2010. * Stålspunna slangar till broms och koppling. 2009. * S4-bromsar (aka M030) med TrickStuff TS69 belägg. 2009. * 5/33 bromsventil. 2009. * Hörnvägd och fyrhulsinställd på K3. 2010. Övrigt: * Kolfibersplitter. 2009. * Deutsch Nine turbo RS vinge version 2 kolfiber (dyyyr). 2010. * Sparco Evo L + 4-punktsbälten. * OMP moccaratt, ej körd utan handskar. 2009. * Chippad, RS Barn stage 1. 2010. * Moddad luftbox med K&N. 2010. * RS Barn catback. 2010. * Kolfiber luftintag till bromskylning + Lindsey slangfästen. * RUF BTR2 8,5x18 samt 10x18 med Toyo R888, 75%. * Cup 2 med R888, 50%. * Nya remmar (alla). Sommaren 2010. * Fördelare, tändkablar, tändstift osv. 2010. * Ny framruta. 2010. * Design 1 short shift. 2010. Medföljer som är nytt men ej monterat (visar också ca nypris): * Extra mätare x 3 med givare. 2700 kr. * Racers Edge nav fram ink lager. Lättare och starkare än original. 6000 kr. * odyssey ER30 (batteri). 2000 kr. * Lexanbakruta. 3000 kr. * Hella hel- och halvljus (att ersätta pop up, lättare och snyggare). 2500 kr. * Topplockspackning, stål, bra för överladd. 1500 kr. * Airbox shroud från RS Barn. 1500 kr. * Växellådsbussning. 650 kr. * Shift block. 600 kr. * Framskärmar glasfiber. 3000 kr. + en hel del jag för tillfället glömt. En del originaldelar medföljer. Pris 210000:- och jag säljer den inte i delar. Köp och kör den som den är eller sätt i en bur och tävla. Här finns en tråd om bilen sedan den kom i min ägo http://www.944sverige.com/forum/view Mer info via PM om intresse finns. ![]() orsak till edit: Fyllt på med delar jag glömt. _________________ Magnus W Porsche 968 CS |
||
Effekt? 239 hk är ju vad som uppges original men det brukar visa sig vara lite högt räknat när man bänkar en 968. Oftast hamnar de original runt 225 - 230 hk så jag gissar att jag ligger på runt 240 nu. Den stora skillnaden är mellanregistret som är märkbart bättre och det högre varvstoppet på 7100 isf 6600 som är original.
_________________ Magnus W Porsche 968 CS |
||
Gotland vore trevligt. Som sagt, vi får se om den blir såld. Det är ju ingen ko på isen ännu på ett tag och jag skulle inte lida så överdrivet mycket om jag blev tvungen att ha den kvar ett tag till...
_________________ Magnus W Porsche 968 CS |
||
Re:
Den ska inte hamna i Lidköping då? ![]() _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
4679 besök totalt |