Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Porsche Gt3 CUP på frusen sjö
2156 besök totalt
JoHNNY RUBBER
sthlm
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Ny film gjord av en duktig kille, lite roligare att se på.

http://www.youtube.com/watch?v=-FgJFfZAFTU

Tack till Johan för filmen

Johan von Berens
Porsche 997 GT3 Cup
www.skanstullsdack.se
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009

Grym film. ser riktigt roligt ut. vad kör du för inställningar på Go Pro kamerorna?

MVH

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Måste vara ett jäkla bra sätt att lära sig bilens gränser. Även om det blir helt andra farter och ett annat beteende på asfalt så borde det ändå ge nått. Du borde bli farlig på blöta banor i alla fall !
Coolt när grejerna används hela året. Sakerna behöver inte stå o samla damm över vintern thumbs up .

NS BTG: 9.10.21

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

sthlm
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Ang inställningen på kameran så tror jag vi på 720. övriga inställningar ingen aning.

Alt till att använda cupen hade ju varit att köpa en evo alt Sti men det blir på tok för mkt pengar att lägga ut.

och va fan, ingen kommer ju ihåg en fegis! Har man bilen så skall den brukas.

Johan von Berens
Porsche 997 GT3 Cup
www.skanstullsdack.se
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002

Helrätt. thumbs up

Verkar gå riktigt fort fast det "bara" driver bak.
Trodde nog nästan det skulle vara långsamare att köra något dyligt på isen om men jämför med awd bilar som evo och sti, men evo:n verkade inte hänga med alls på filmen.

JoHNNY RUBBER
sthlm
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Evon gick bra den oxå och han kunde köra, bara för att man passera honom som ett möte betyder ju inte att det gick så sakta hela tiden.

Johan von Berens
Porsche 997 GT3 Cup
www.skanstullsdack.se
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009

JOHNNY RUBBER skrev:
Ang inställningen på kameran så tror jag vi på 720. övriga inställningar ingen aning.

Alt till att använda cupen hade ju varit att köpa en evo alt Sti men det blir på tok för mkt pengar att lägga ut.

och va fan, ingen kommer ju ihåg en fegis! Har man bilen så skall den brukas.

okej bra bild. Körde du med det helt förslutna locket på baksidan eller det lite "öppna" locket?

MVH

Citera
kraft
Stockholm
Här sen Feb 2003

trevlig film, taskigt att ta det klippet när jag har fått punktering höger bak och sakta haltar in i depån

Tidigare: EVO IX
Tidigare: S2000 turbo
Citera
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005

Frågan har redan ställts många ggr förut, men varför måste man förstöra klippen med denna typ av musik när själva musiken föra alla motornördar naturligtvis är motorsången när det gäller denna typen av bilar!?!? thumbs down

Edit: Vet inte hur man gör en omröstning men det skulle vara intressant att se hur många procent av oss Rejsianer som föredrar motorsången framför denna typ av musik...

Stockholm
Här sen Jan 2004

Här finns iskörning med Porsche 911 GT3 Cup 997 utan musik, bara motorsång:

http://www.youtube.com/watch?v=Bh384kUFh6w

Gävle
Här sen Mar 2005

Johan Meissner skrev:
Här finns iskörning med Porsche 911 GT3 Cup 997 utan musik, bara motorsång:

http://www.youtube.com/watch?v=Bh384kUFh6w

Tackar vi för!! thumbs up

Nyköping
Här sen Apr 2005

calle_o skrev:
Frågan har redan ställts många ggr förut, men varför måste man förstöra klippen med denna typ av musik när själva musiken föra alla motornördar naturligtvis är motorsången när det gäller denna typen av bilar!?!? thumbs down

Edit: Vet inte hur man gör en omröstning men det skulle vara intressant att se hur många procent av oss Rejsianer som föredrar motorsången framför denna typ av musik...

Tycker att en kombo är att föredra, får bättre flyt i filmen med musik, sen så köra man lite utan ibland.

Avåkarböj 28
http://youtu.be/XGnVDRUn-xc
Citera
JoHNNY RUBBER
sthlm
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Nu har ju inte alla Flash enginering budget för att göra filmer men här kommer 2 st utan musik gjorda av mig själv

http://www.youtube.com/watch?v=sVlD2colLv8

http://www.youtube.com/watch?v=0lKZFVmvyp0

Hoppas att det passar

Johan von Berens
Porsche 997 GT3 Cup
www.skanstullsdack.se
Citera
Quantic
Vaxholm
Här sen Mar 2007

Tack för er feedback! Tänkte bara kommentera just valet av musik i filmen. Filmer som är 3-5 minuter långa med bara motorljud blir för mig långtråkiga och man sitter bara o spolar hela tiden. Musik driver ju själva filmen framåt och gör att det händer nåt hela tiden även om det inte är visuellt, dvs sätter lite tempo på filmen.

När jag lyssnar på mixen av motorljud/musik på filmen hemma på min ljudanläggning så är det en bra blandning tycker jag. Det är skitsvårt för o inte säga omöjligt att mixa ljudet så det passar precis allas olika ljudbilder och anläggningar/inställningar.

@Kraft: Haha du får ursäkta mig isf för jag hade ingen koll att du ens fått punka den dagen =)

Men skoj att ni gillar filmen annars!

Mvh Johan
//Quantic Productions

Gävle
Här sen Mar 2005

Quantic skrev:
Filmer som är 3-5 minuter långa med bara motorljud blir för mig långtråkiga och man sitter bara o spolar hela tiden.

ok, du gör alltså motorfilmer? Men står inte ut med 3-5 minuter skönsjungande motorljud ihop med ett sevärt filmklipp? Tänkvärt...
För min del så handlar det om valfrihet. Jag tycker att man ska få välja själv om man vill ha musik till filmklippen. Att klicka igång Winamp eller annan mediaspelare med ens egen favvomusik när man tittar är ju trots allt den enklaste sak i världen.
och som sagt, hur många procent (promille?) av alla motorintresserade lyssnar normalt på denna typ av musik? Inte jag i alla fall, även om jag måste medge att jag lyssnar mycket på (annan) rock till vardags. Men INTE när jag gasar!
och det finns faktiskt motorintresserade som är över 25 år!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Snart har vi lite statistik i ämnet - iaf hur vi här på Rejsa tycker:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=70928

thumbs up

optimalt är kanske om man gör en film med musik att bara göra en kopia utan musik så får folk välja? om man orkar med extraarbetet alltså thumbs up

Fixhult
Här sen Apr 2004

Magnus Thomé skrev:
optimalt är kanske om man gör en film med musik att bara göra en kopia utan musik så får folk välja? om man orkar med extraarbetet alltså thumbs up
När tuben börjar med flera ljudspår så kanske

Quantic
Vaxholm
Här sen Mar 2007

calle_o skrev:
ok, du gör alltså motorfilmer? Men står inte ut med 3-5 minuter skönsjungande motorljud ihop med ett sevärt filmklipp? Tänkvärt...

Jag gör inte dokumentärer/tv-motorsport utan "action"motorfilm och då tycker iaf jag att det passar med lite ball musik. Sen är musiken faktist dämpad för att man ska höra vrålet från boxersexan, men som sagt det är en smaksak det där så inget ont om din åsikt alls. Kolla t.ex på Gatebil, High octane och liknande DVD-produktioner så har dom musik som passar till bilkörningen och det är dessa som inspirerar mig.

Men som det stod på en ritad hand i politiska sammanhang, "Vi gillar olika"

Mvh Johan

Porsche Gt3 CUP på frusen sjö
2156 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande