Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (20893 totalt) |
Fiat 600 BARTH - med Uno TURBO drivpaket.
Håller på med ett busbygge med en Fiat 600. Tanken är att det ska bli en lite speciell bil med mittmotor. Som drivpaket har jag införskaffat Uno Turbo grejer. I dagsläget är bilen klar för byggbesiktning hos SFRo. Detta är vad som är gjort hitintills: -Karosstyp: 2-dörrars täckt sedan. - Motor: Fiat uno turbo katalysator från 1988. - Växellåda: Fiat uno turbo från 1988. Växelspak med konsoll och vajrar från Mitsubishi galant. Drivaxlar uno turbo. - Styrning: Kuggstång från Alfasud. Rattkonsoll Uno turbo. Deformerbar rattaxel från Fiat Marea 1997. Styrspindlar från Fiat 128 ombyggda med bultade styrarmar. Framvagn av Mcpherson-typ. Fjäderben från Fiat X1/9, ombyggda till coil-overs. Nedre bärarmar tillverkade av hydraulrör 25X3 din 2391/C ST. Spindelleder från Opel Kadett. -Bakvagn: Bärarmar från Fiat X1/9 (förstärkta). Fjäderben från Fiat X1/9, ombyggda till coil-overs. Toe-in stag ombyggda med Fiat Iveco styrstagsända och M 16 länkhuvud. -Frambromsar: Bromsok och ventilerade skivor från Fiat Marea 2,0 1997. Pedalställ från Alfasud med hängande pedaler. Huvudbromscylinder och bromsservo från Fiat Uno Turbo 1988. - Bakbromsar: Bromsok med mekanisk handbroms från X1/9. Handbromsvajer från X1/9. Bromsskivor fram från Fiat Argenta 83-86. - Fälgar Fram: Brock 7X15 (ET 25). -Fälgar Bak: Brock 7X15 (ET 35). - Däck Fram: 195/45-15. -Däck Bak: 215/45-15. - Ram / Stomme: Kaross Fiat 600 1967. Chassie Fiat X1/9. Subframe för drivpaket Fiat ritmo. Kommentera gärna! /Björn ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Här kommer lite fler bilder på "BARTH". Imorgon, söndag den 6 mars, är det dags för SFRos byggbesiktning. Rapport kommer senare... Ha en bra dag/Björn ![]() Barth och Bartha ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Björn Bartner |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Re:
Andra? Med tanke på namngivningen av den här bilen, är den andra "BARTHA" som var med i ... ööö h .. nån tidning för några år sedan? Vill minnas att det skymtade ett projekt under en filt och talades om Uno turbo i den artikeln. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Re:
Det är bara kul att kunna hjälpa till. En annan gång är det jag som behöver hjälp. /Björn _________________ Björn Bartner |
||||
Re:
[quote="2fast4u"]
Andra? Med tanke på namngivningen av den här bilen, är den andra "BARTHA" som var med i ... ööö h .. nån tidning för några år sedan? Vill minnas att det skymtade ett projekt under en filt och talades om Uno turbo i den artikeln.[ Det är alldeles rätt. Bartha var med i Bilsport 2006, så projektet har fått namnet Barth. / Björn./quote] _________________ Björn Bartner |
||||
Re:
Aha så det är det jag gör fel ![]() _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||
Fiat 600 BARTH - med Uno TURBO drivpaket.
Äntligen är den klar! En intensiv vinter och vår, där bilen kom från lackverkstan i januari 2015, blev reg.besiktigad i maj 2015 som ombyggt fordon. ![]() Januari 2015. ![]() Flippfront. ![]() Instrument uno turbo. ![]() Volvo PV bakljus. ![]() Uno turbo drivpaket i baksätet. ![]() Uno turbo drivpaket i baksätet. ![]() Intercooler i taket. ![]() Mappning 150512 började på 140 hK. ![]() Bartha och Barth. ![]() Power no bullshit. 150613. ![]() Power no bullshit 150613. _________________ Björn Bartner |
||||
|
||||
Re:
Tackar. Kom gärna ner till Falkenberg på lördag, när det är historisk racing. Jag kommer att ställa bilen på finbilsparkeringen hela dagen. _________________ Björn Bartner |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (20893 totalt) |